• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی غرب استان تهران
    • دوره 6, شماره 23
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی غرب استان تهران
    • دوره 6, شماره 23
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش شبکه ماهواره ای "من و تو" در تغییر سبک زندگی (مورد مطالعه:شهروندان ۲۰ تا ۳۵ سال شهرستان های غرب استان تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    خانی, کاظمسلاجقه, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    497.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رسانه‌ها به عنوان عاملان تغییر و تحول در ارزش‌ها و هنجارها مطرح هستند، ‌به طوریکه سنت‌ها را به چالش می‌کشند و به صورت عاملی مؤثر در دگرگونی نگرش‌ها و رفتارهای مخاطبان عمل می‌کنند. جوانان و قشر تحصیلکرده جوامع امروز، خصوصاً کشورهای جهان سوم، ‌بیشترین مخاطبان این تغییر و تحولات ارزشی و الگوهای متعدد فرهنگی و آیین‌های زندگی مدرن‌ هستند. امروزه به خاطر جهانی شدن و رشد پر شتاب تکنولوژی‌های نوین ارتباطی مانند ماهواره، ما شاهد دگرگونی در سبک زندگی ایرانی هستیم. در این میان، آمار و شواهد نشان می‌دهد که شبکه‌های ماهواره‌ای برون‌مرزی فارسی‌زبان همچون «من و تو» که هدف خود را نیز مستقیماً جوانان و خانواده‌های ایرانی قرار داده است،‌ مخاطبان زیادی را در بین ایرانیان جذب کرده است. در این راستا،‌ پژوهش حاضر بر شناخت نقش شبکه «من و تو» در تغییر الگوی سبک زندگی شهروندان 20 تا 35 سال شهرستان های غرب استان تهران متمرکز است و در کنار آن ‌میزان گرایش افراد به برنامه‌های شبکه «من و تو» را نیز به کنکاش می‌گذارد. در این پژوهش از روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه ساخت‌یافته بهره گرفته شده است. جمعیت آماری شامل کلیه جوانان 20 تا 35 سال است. حجم نمونه بر اساس فرمول عمومی کوکران 384 نفر تعیین شده است. نمونه‌ها با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای طبقه‌ای با حجم نامتناسب انتخاب شدند.بر اساس یافته‌های تحقیق و الگوی استفاده و خشنودی، افراد هر قدر بیشتر احساس کنند که محتوای ارائه شده توسط رسانه، نیاز آنان را برآورده می‌کند، احتمال اینکه آن محتوا را انتخاب کنند، بیش‌تر است. طبق تئوری‌های غالب این پژوهش هر چه ساعت تماشای برنامه‌های شبکه من و تو بیشتر باشد افراد بیشتر تحت تاثیر سبک‌های زندگی تبلیغ شده در شبکه قرار گرفته، بیشتر تغییر می کند تا جایی که فرد سبک زندگی مغایر با جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند برمی‌گزیند
    کلید واژگان
    سبک زندگی
    ‌ ماهواره
    شبکه من و تو
    غرب استان تهران
    شهروند

    شماره نشریه
    23
    تاریخ نشر
    2020-10-22
    1399-08-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس انتظامی/ناجا
    ایران

    شاپا
    2476-3179
    URI
    http://wtpkn.jrl.police.ir/article_94763.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/471324

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب