| dc.contributor.author | بهنا م نیا, نجمه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | گلپایگانی, سیدعلیرضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T23:58:50Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T23:58:57Z |  | 
| dc.date.available | 1399-08-01T23:58:50Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-10-22T23:58:57Z |  | 
| dc.date.issued | 2011-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2011-02-19 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1389-11-30 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | بهنا م نیا, نجمه, گلپایگانی, سیدعلیرضا. (1390). تأثیر تکنیک کات اوت در طراحی شخصیت و حرکت بخشی در انیمیشن ایران. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی, 1(2), 124-101. doi: 10.30480/dam.2011.31 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-2649 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30480/dam.2011.31 |  | 
| dc.identifier.uri | http://dam.journal.art.ac.ir/article_31.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470118 |  | 
| dc.description.abstract | چکیده
شیوة کات اوت در زمینة تولید انیمیشن، نام و روش شناخته شده ای در جهان است و می توان آن را
از نخستین تکن کیهایی برشمرد که به دلیل سهولت و سادگی در اجرا و نوع کاربرد آن، در بسیاری از
انیمیشن های جهان و ایران مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل تشابه زیاد خصوصیات تکن کی کا تاوت
با نگارگری ایرانی چ هبسا بتوان نتیجه گرفت که کا تاوت تنها تکن کیی است که در مقایسه با دیگر تکن کیهای
انیمیشن می تواند فضای ایرانی را به خوبی در خود جای دهد؛ و از طرفی نیز توانایی استفاده از بافت های
صنایع دستی ایران- مانند گلیم، پته دوزی، معرقکاری و جز اینها- در این تکن کی، تطابق و سازگاری کا تاوت
را با فرهنگ و هنر ایرانی بار دیگر یادآور می شود. هدف اصلی این مقاله ب هواقع بررسی چگونگی تأثیر تکن کی
کا تاوت بر طراحی شخصیت در انیمیشن های ایرانی به لحاظ ساختاری و زیبایی شناسی است. همچنین این
تأثیر در نوع حرکت بخشی به لحاظ اجرا در زیر دوربین و محیط نرم افزار در جهت یافتن دلایل اصلی گرایش
هنرمندان ایرانی در زمان حاضر به این سبک از انیمیشن مورد بررسی قرار می گیرد. در این تحقیق از منابعی
چون کتاب ها و سای تهای لاتین و فارسی، پایان نامه های ارائه شده در این زمینه و نیز انجام مصاحبه با افراد
صاحب نام در این تکنیک، استفاده شده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 18620 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه هنر | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نامه هنرهای نمایشی و موسیقی | fa_IR | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30480/dam.2011.31 |  | 
| dc.subject | انیمیشن ایران | fa_IR | 
| dc.subject | کا ت اوت | fa_IR | 
| dc.subject | طراحی شخصیت | fa_IR | 
| dc.subject | حرکت بخشی | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر تکنیک کات اوت در طراحی شخصیت و حرکت بخشی در انیمیشن ایران | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد انیمیشن، دانشگاه هنر، استان تهران، شهر تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مربی گروه انیمیشن، دانشگاه هنر تهران، استان تهران، شهر تهران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 1 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 124 |  | 
| dc.citation.epage | 101 |  |