نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهنا م نیا, نجمهfa_IR
dc.contributor.authorگلپایگانی, سیدعلیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T23:58:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T23:58:57Z
dc.date.available1399-08-01T23:58:50Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T23:58:57Z
dc.date.issued2011-08-23en_US
dc.date.issued1390-06-01fa_IR
dc.date.submitted2011-02-19en_US
dc.date.submitted1389-11-30fa_IR
dc.identifier.citationبهنا م نیا, نجمه, گلپایگانی, سیدعلیرضا. (1390). تأثیر تکنیک کات اوت در طراحی شخصیت و حرکت بخشی در انیمیشن ایران. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی, 1(2), 124-101. doi: 10.30480/dam.2011.31fa_IR
dc.identifier.issn2008-2649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2011.31
dc.identifier.urihttp://dam.journal.art.ac.ir/article_31.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470118
dc.description.abstractچکیده شیوة کات اوت در زمینة تولید انیمیشن، نام و روش شناخته شده ای در جهان است و می توان آن را از نخستین تکن کیهایی برشمرد که به دلیل سهولت و سادگی در اجرا و نوع کاربرد آن، در بسیاری از انیمیشن های جهان و ایران مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل تشابه زیاد خصوصیات تکن کی کا تاوت با نگارگری ایرانی چ هبسا بتوان نتیجه گرفت که کا تاوت تنها تکن کیی است که در مقایسه با دیگر تکن کیهای انیمیشن می تواند فضای ایرانی را به خوبی در خود جای دهد؛ و از طرفی نیز توانایی استفاده از بافت های صنایع دستی ایران- مانند گلیم، پته دوزی، معرقک‌اری و جز اینها- در این تکن کی، تطابق و سازگاری کا تاوت را با فرهنگ و هنر ایرانی بار دیگر یادآور می شود. هدف اصلی این مقاله ب هواقع بررسی چگونگی تأثیر تکن کی کا تاوت بر طراحی شخصیت در انیمیشن های ایرانی به لحاظ ساختاری و زیبایی شناسی است. همچنین این تأثیر در نوع حرکت بخشی به لحاظ اجرا در زیر دوربین و محیط نرم افزار در جهت یافتن دلایل اصلی گرایش هنرمندان ایرانی در زمان حاضر به این سبک از انیمیشن مورد بررسی قرار می گیرد. در این تحقیق از منابعی چون کتاب ها و سای تهای لاتین و فارسی، پایان نامه های ارائه شده در این زمینه و نیز انجام مصاحبه با افراد صاحب نام در این تکنیک، استفاده شده است.fa_IR
dc.format.extent18620
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هنرfa_IR
dc.relation.ispartofنامه هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2011.31
dc.subjectانیمیشن ایرانfa_IR
dc.subjectکا ت اوتfa_IR
dc.subjectطراحی شخصیتfa_IR
dc.subjectحرکت بخشیfa_IR
dc.titleتأثیر تکنیک کات اوت در طراحی شخصیت و حرکت بخشی در انیمیشن ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد انیمیشن، دانشگاه هنر، استان تهران، شهر تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه انیمیشن، دانشگاه هنر تهران، استان تهران، شهر تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage124
dc.citation.epage101


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد