• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش سیاسی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش سیاسی
    • دوره 12, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی نقش رسانه‌ها در میزان‌ تمایل شهروندان اصفهان به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396

    (ندگان)پدیدآور
    رهبرقاضی, محمودرضامسعودنیا, حسیننساج, حمید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    332.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علوم سیاسی از منظر ایرانی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش، به بررسی تأثیر انواع مختلف رسانه‌ها بر روی تصمیم‌گیری افراد در مورد احتمال شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396 در اصفهان پرداخته است. در این رستا، درحالی‌که تأثیر رسانه‌ها ‌بر روابط سیاسی بسیار مورد توجه بوده است، تحقیقات تجربی بسیار ناچیزی به منظور بررسی تأثیرات انواع مختلف رسانه­ها بویژه در ارتباط با عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد. بنابراین، مطالعه حاضر، با تقسیم رسانه‌ها به پنج نوع روزنامه‌ها و مطبوعات، تلویزیون، اخبار ماهواره‌ای، سایت­های خبری اینترنتی و بحث­های سیاسی درون شبکه‌های اجتماعی مجازی قصد دارد به پیش­بینی تأثیرات این رسانه­ها بر تصمیم­گیری افراد در مورد احتمال شرکت یا شرکت نکردن در‌ انتخابات ریاست­جمهوری سال 96 بپردازد. جامعه آماری این پژوهش شهروندان شهر اصفهان در فروردین و اردیبهشت سال 1395 می­باشد که فرضیات پژوهش با حجم نمونه 350 نفری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان می­دهد که تنها سه رسانه شبکه­های خبری ماهواره­ای، سایت­های خبری اینترنتی و بحث­های سیاسی درون شبکه­های اجتماعی مجازی به‌عنوان متغیرهای پیش­بین بر روی تمایل به مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 تأثیر داشتند و دو متغیر مطبوعات و اخبار تلویزیونی تأثیر معنی­داری برای شرکت در انتخابات نداشتند. از سوی دیگر نتایج نشان می­دهد در‌حالی‌که ماهواره­ها باعث کاهش احتمال شرکت شهروندان در انتخابات می­شوند، اما سایت­های خبری اینترنتی و شبکه­های اجتماعی مجازی باعث افزایش احتمال مشارکت مردم در انتخابات می­شوند. 
    کلید واژگان
    مطبوعات
    اخبار تلویزیونی
    اخبار ماهواره‌ای
    سایت‌های خبری اینترنتی
    شبکه‌های اجتماعی مجازی و انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه امام صادق علیه السلام
    Imam Sadiq University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان. گروه علوم سیاسی
    عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان
    استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2008-0743
    2228-6594
    URI
    http://pkn.journals.isu.ac.ir/article_1928.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/469888

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب