| dc.contributor.author | شمسی پاپکیاده, سیده زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | سرمدی, محمدسینا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T23:24:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T23:24:14Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T23:24:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T23:24:14Z | |
| dc.date.issued | 2019-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-06-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-04-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شمسی پاپکیاده, سیده زهرا, سرمدی, محمدسینا. (1398). ارزیابی درونی کردن ارزشهای زیست محیطی در نظام آموزش و پرورش. انسان و محیط زیست, 17(2), 65-78. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1562-5532 | |
| dc.identifier.uri | http://he.srbiau.ac.ir/article_11667.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/469076 | |
| dc.description.abstract | درونی کردن یک ارزش یا اعتقاد، عمیقترین و پایدارترین پاسخ به نفوذ اجتماعی است درونیسازی دانش در واقع تبدیل دانش تصریحی به دانش ضمنی سازمان است. در درونیسازی لازم است فرد دانش مربوط به خود را درون دانش سازمان تشخیص دهد و همچنین خودش را در یک کل گستردهتر دریابد. که در این بین نظام آموزش و پرورش به عنوان بنیادیترین مسئول در حاکمیت بخشیدن به ارزشها میباشد. که با وجود بحرانهای زیست محیطی بوجود آمده در قرن حاضر، باید به دنبال حاکمیت مسایل زیست محیطی در مدرسه با فراوانیهای باورها، احساس مسئولیتپذیری، نگرش و فرهنگ زیست محیطی در مراکز آموزشی باشیم تا به درونی کردن آن در دانش آموزان دست یابیم. این پژوهش به درونی کردن ارزشهای زیستمحیطی از طریق نظام آموزش و پرورش تمرکز دارد. جامعه آماری آن را کلیه دبیران شهر تهران تشکیل دادهاند که حجم نمونه آن تعداد 402 نفر از دبیران میباشند و نتایج نشان میدهد که بین محتوای آموزشی در نظام آموزش و پرورش و همچنین فضای فیزیکی در مدرسه با درونی کردن ارزشهای زیست محیطی در دانشآموزان رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین ارایه محتوای متون آموزشی و فضای فیزیکی مناسب هر کدام به نوبه خود از مولفههای مهم در آموزش و پرورش است. که باعث رغبت و تمایل دانشآموزان به ارزشهای زیست محیطی خواهند شد و گامی برای درونی نمودن این ارزشها میباشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 811 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن متخصصان محیط زیست ایران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران | fa_IR |
| dc.publisher | Iranian Society Of Environmentalists(IRSEN) | en_US |
| dc.relation.ispartof | انسان و محیط زیست | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Human & Environment | en_US |
| dc.subject | درونیکردن | fa_IR |
| dc.subject | ارزشهای زیست محیطی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی درونی کردن ارزشهای زیست محیطی در نظام آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری آموزش محیط زیست، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.*(مسوول مکاتبات) | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد، مهندسی عمران محیط زیست، دانشگاه خوارزمی تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 65 | |
| dc.citation.epage | 78 | |