نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمسی پاپکیاده, سیده زهراfa_IR
dc.contributor.authorسرمدی, محمدسیناfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T23:24:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T23:24:14Z
dc.date.available1399-08-01T23:24:13Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T23:24:14Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-28en_US
dc.date.submitted1396-04-07fa_IR
dc.identifier.citationشمسی پاپکیاده, سیده زهرا, سرمدی, محمدسینا. (1398). ارزیابی درونی کردن ارزش‌های زیست محیطی در نظام آموزش و پرورش. انسان و محیط زیست, 17(2), 65-78.fa_IR
dc.identifier.issn1562-5532
dc.identifier.urihttp://he.srbiau.ac.ir/article_11667.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/469076
dc.description.abstractدرونی کردن یک ارزش یا اعتقاد، عمیق‌ترین و پایدارترین پاسخ به نفوذ اجتماعی است درونی‌سازی دانش در واقع تبدیل دانش تصریحی به دانش ضمنی سازمان است. در درونی‌سازی لازم است فرد دانش مربوط به خود را درون دانش سازمان تشخیص دهد و همچنین خودش را در یک کل گسترده‌تر دریابد. که در این بین نظام آموزش و پرورش به عنوان بنیادی‌ترین مسئول در حاکمیت بخشیدن به ارزش‌ها می‌باشد. که با وجود بحران‌های زیست محیطی بوجود آمده در قرن حاضر، باید به دنبال حاکمیت مسایل زیست محیطی در مدرسه با فراوانی‌های باورها، احساس مسئولیت‌پذیری، نگرش و فرهنگ زیست محیطی در مراکز آموزشی باشیم تا به درونی کردن آن در دانش آموزان دست یابیم. این پژوهش به درونی کردن ارزش‌های زیست‌محیطی از طریق نظام آموزش و پرورش تمرکز دارد. جامعه آماری آن را کلیه دبیران شهر تهران تشکیل داده‌اند که حجم نمونه آن تعداد 402 نفر از دبیران می‌باشند و نتایج نشان می‌دهد که بین محتوای آموزشی در نظام آموزش و پرورش و همچنین فضای فیزیکی در مدرسه با درونی کردن ارزش‌های زیست محیطی در دانش‌آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین ارایه محتوای متون آموزشی و فضای فیزیکی مناسب هر کدام به نوبه خود از مولفه‌های مهم در آموزش و پرورش است. که باعث رغبت و تمایل دانش‌آموزان به ارزش‌های زیست محیطی خواهند شد و گامی برای درونی نمودن این ارزش‌ها می‌باشند.fa_IR
dc.format.extent811
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن متخصصان محیط زیست ایران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.publisherIranian Society Of Environmentalists(IRSEN)en_US
dc.relation.ispartofانسان و محیط زیستfa_IR
dc.relation.ispartofHuman & Environmenten_US
dc.subjectدرونی‌کردنfa_IR
dc.subjectارزش‌های زیست محیطیfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.titleارزیابی درونی کردن ارزش‌های زیست محیطی در نظام آموزش و پرورشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری آموزش محیط زیست، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.*(مسوول مکاتبات)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، مهندسی عمران محیط زیست، دانشگاه خوارزمی تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue2
dc.citation.spage65
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد