• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Quarterly ofIranian Distance Education Journal
    • Volume 2, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Quarterly ofIranian Distance Education Journal
    • Volume 2, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Using Writing Assistive Technology to Improve EFL University Students Performance

    (ندگان)پدیدآور
    Hicham, BoukhechbaBachir, Bouhania
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    443.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    scientific-research
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Abstract Success at university depends on the possession of outstanding writing skills. Yet of all language skills, writing is the most arduous to master and the situation gets even worse in the case of second or foreign languages. The current study investigated the suitable ways to overcome the difficulties students of English face with writing especially in terms of vocabulary items and spelling mistakes by exploring the effects of adapting autocorrect and spell- checkers technologies on their writing skills.  The research data comes from an experiment conducted at Adrar University, south of Algeria, in which 18 LMD (Licence-Master-Doctorat, equivalent to the BMD, BachelorMaster-Doctorate) students utilize autocorrect and spell-checkers as assistive technology. The finding of the experiment shows that the use of assistive technology has perceptible effects regarding the quality of students' production as these technologies displace the attention from worrying about spelling mistakes to other aspects of writing. The paper also proposes some suggestions to improve writing skill at the level of Algerian Higher educational institutions (HEIs).
    کلید واژگان
    Assistive technology
    Auto-correct technology
    EFL students
    Spell-checkers
    Writing Skills

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-06-01
    1399-03-12
    ناشر
    Payam Noor University
    دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2588-4476
    2676-7775
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/idej.2019.6869
    http://idej.journals.pnu.ac.ir/article_6869.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/468032

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب