• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی ارتباط میان خودکارآمدی، کیفیت تجارب یادگیری و ابعاد آن با فرسودگی تحصیلی دانشجویان رشته‌های کشاورزی (مورد مطالعه: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه)

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    278.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر، با هدف بررسی ارتباط میان خودکارآمدی، محتوای دوره تحصیلی، انعطاف­پذیری و روابط استاد-دانشجو (ابعاد کیفیت تجارب یادگیری) و فرسودگی تحصیلی دانشجویان رشته­های کشاورزی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه­ دانشجویان مقطع کارشناسی رشته­های کشاورزی که حداقل یک­سال از تحصیل آنان در این مقطع می­گذشت، تشکیل دادند که با روش نمونه گیری ساده تصادفی و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، تعداد 120 نفر از آن­ها، به­عنوان نمونه تحقیق، انتخاب شدند. بر اساس یافته­های پژوهش، میانگین نمره فرسودگی تحصیلی دانشجویان در سه طبقه کم(93/40)، متوسط(61/49) و شدید (11/61) دسته­بندی شد. هم­چنین یافته­های پژوهش نشان داد، میان فرسودگی تحصیلی با خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری ارتباط منفی و معنی داری برقراراست. به­علاوه، میان فرسودگی تحصیلی دانشجویان و سه بعد از کیفیت تجارب یادگیری (محتوا، انعطاف­پذیری و روابط استاد-دانشجو) ارتباط منفی و معنی داری وجود دارد. یافته­های حاصل از این پژوهش، به برنامه ریزان آموزش عالی و دست اندرکاران امر کمک می­کند تا با ارائه برنامه­هایی مانند تنظیم نمودن سرفصل­های درسی جدید و متناسب با نیازهای کنونی و آتی جامعه، استفاده از وسایل کمک آموزشی متنوع و جدید، برگزاری اردوهای علمی- آموزشی، تدارک دیدن بازدیدهای میدانی، تدریس دروس در فضایی خارج از محیط بسته کلاس، سبب افزایش انگیزه دانشجویان جهت یاگیری و در نتیجه افزایش عملکرد و کاهش فرسودگی تحصیلی در میان آن­ها شوند
    کلید واژگان
    فرسودگی تحصیلی
    خودکارآمدی
    کیفیت تجارب یادگیری
    دانشجویان کشاورزی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

    شاپا
    2008-5567
    URI
    http://jaeer.srbiau.ac.ir/article_13827.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/465829

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب