شناسایی عوامل ایجاد رضایت روستاییان از شرکتهای خدمات مشاورهای، فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان زنجان
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این تحقیق توصیفی- پیمایشی شناسایی عوامل ایجاد رضایت روستاییان از شرکتهای خدمات مشاورهای، فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان زنجان بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی روستاییانی بودند که طی دو سال اخیر حداقل یک بار و یا بیشتر از خدمات شرکتها استفاده کرده بودند (2550N=). بر اساس فرمول کوکران، 262 نفر از روستاییان با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای با انتساب متناسب برای انجام تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود. اعتبار پرسشنامه با پانل متخصصان در زمینه موضوع پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. برای تعیین قابلیت اعتماد ابزار تحقیق پیشآزمون انجام گرفت که مقدار آلفای کرونباخ برای مقیاس رضایت روستاییان از شرکتهای خدماتی 85/0 بود. نتایج نشان داد که عوامل ایجاد رضایت روستاییان از شرکتهای خدماتی در شهرستان زنجان در قالب پنج عامل خدمات فنی- مهندسی، خدمات آموزشی- ترویجی، فعالیتهای اجرایی- اداری، مهارتهای ارتباطی و خدمات بازاریابی تقلیل یافته و در مجموع 1/60 درصد از واریانس را پوشش میدهند
کلید واژگان
شرکتهای خدمات مشاورهایفنی و مهندسی کشاورزی
رضایت
روستاییان
شماره نشریه
428تاریخ نشر
2015-01-211393-11-01




