نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپلاسی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorکارگر, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:34:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:34:46Z
dc.date.available1399-08-01T21:34:44Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:34:46Z
dc.date.issued2012-02-20en_US
dc.date.issued1390-12-01fa_IR
dc.identifier.citationپلاسی, مسعود, کارگر, علی. (1390). تأثیر زبری درزه‌ها در تعیین میزان حائل مورد نیاز برای پایدارسازی تونل‌های تکی و دوقلو راه احداث شده در سنگ‌های درزه‌دار. نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری, 45(7), 763-773.fa_IR
dc.identifier.urihttps://jcse.ut.ac.ir/article_29023.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463815
dc.description.abstractبرای عبور از کوهستان‌های مرتفع و پرشیب، به جای طولانی نمودن مسیر و ایجاد پیچ‌های زیاد که به منظور کاهش شیب طولی انجام می‌گیرد، می‌توان از تونل استفاده کرد. تونل‌های راه برحسب نوع مسیر به دو گروه تونل‌های یک‌ طرفه و دو طرفه تقسیم می‌شوند. در بزرگراه‌ها با توجه به تعدد خطوط عبور، از دو نوع تونل شامل: تونل‌های دوقلو (دارای دو مقطع کوچک مجزا با جریان یک طرفه) و تونل‌های تکی (دارای یک مقطع بزرگ با جریان دو طرفه) استفاده می‌شود. هزینه ساخت تونل‌ها عمدتاً به طول، مقطع حفاری و سیستم‌های نگهدارنده مناسب جهت پایدارسازی جداره آن‌ها، بستگی دارد. در این میان سیستم نگهدارنده مورد نیاز وابسته به نوع زمین و مشخصات ژئوتکنیکی آن است. در توده سنگ‌های درزه‌دار، زبری درزه‌ها یکی از عوامل مهم در پایدار ماندن مقاطع تونل‌ها به شمار می‌رود. در این مقاله تأثیر زبری درزه‌ها در میزان پایدارکننده‌های مورد نیاز برای تونل‌های تکی و دوقلو راه با استفاده از روش مدل‌سازی عددی DEM، در قالب نرم افزار UDEC، مورد بررسی قرار داده می‌شود.fa_IR
dc.format.extent3297
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی عمران و نقشه برداریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Civil and Surveying Engineeringen_US
dc.subjectتونل تکیfa_IR
dc.subjectتونل دوقلوfa_IR
dc.subjectزبری درزهfa_IR
dc.subjectسیستم نگهدارنده.fa_IR
dc.subjectمدل‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectمقطع حفاریfa_IR
dc.subjectمنحنی مشخصهfa_IR
dc.titleتأثیر زبری درزه‌ها در تعیین میزان حائل مورد نیاز برای پایدارسازی تونل‌های تکی و دوقلو راه احداث شده در سنگ‌های درزه‌دارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentAssistant Professor, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran.fa_IR
dc.contributor.departmentHighway and Transportation Engineering Graduate, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran.fa_IR
dc.citation.volume45
dc.citation.issue7
dc.citation.spage763
dc.citation.epage773


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد