نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدکاظمی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorحسینی نیا, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, حمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:29:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:29:37Z
dc.date.available1399-08-01T21:29:36Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:29:37Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-12en_US
dc.date.submitted1397-12-21fa_IR
dc.identifier.citationمحمدکاظمی, رضا, حسینی نیا, غلامحسین, حبیبی, حمیدرضا. (1398). کاربردها و الزامات بکارگیری پلتفرم های ‌تامین‌مالی جمعی در کسب وکارهای تثبیت شده ‌خدماتی–‌ ورزشی( مورد مطالعه باشگاههای فوتبال ایران). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 12(2), 281-300. doi: 10.22059/jed.2019.277842.652945fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2019.277842.652945
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_72746.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463575
dc.description.abstractتامین‌مالی‌جمعی یک فراخوان عمومی اینترنتی برای تامین سرمایه از جمعیتی گسترده است که با پاداش مادی یا معنوی همراه است. این روش اغلب به عنوان جایگزین یا مکمل روشهای مرسوم تامین مالیِ استارت آپها و کارآفرینان نوپا معرفی شده است. پژوهش حاضر به بررسی‌کاربردهای تامین ‌مالی ‌جمعی درون کسب وکارهای تثبیت شده خدماتی‌- ورزشی پرداخته و الزامات استفاده از این پلتفرم‌های تخصصی را شناسایی می‌نماید. این پژوهش ازنظر جهت‌گیری، کاربردی و بر حسب شیوه گردآوری اطلاعات کیفی است و از روش تحلیل مضمون برای تحلیل داده ها بهره جسته است. در این راستا با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند زنجیره ای، مصاحبه نیمه ساختار یافته با 22 نفر از خبرگان در زمینه تامین ‌مالی‌جمعی و اداره باشگاههای فوتبال به‌عمل آمده و داده‌های حاصله با استفاده از کدگذاری باز و محوری مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است. براساس یافته‌ها؛ کسب وکارهای تثبیت شده می‌توانند از تامین‌مالی‌جمعی به عنوان یک روش مناسب برای ایده‌یابی، انجام مسئولیت اجتماعی، تامین‌مالی‌مستقیم و غیرمستقیم پروژه‌های مورد نظر سازمان استفاده نمایند. الزامات شناسایی شده برای بکارگیری تامین مالی جمعی نیز در سه محور اصلی دسته بندی گردیده اند که عبارتند از: 1- خصوصیات سازمان جمع سپار، 2- ویژگیهای فناورانه و 3- ویژگیهای محیطی که سازمان جمع سپار در آن به کسب وکار می پردازد.<br /> کلید واژه‌ها: اعتماد، باشگاه فوتبال، تامین‌مالی‌جمعی، کسب وکار تثبت شده.fa_IR
dc.format.extent578
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2019.277842.652945
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectباشگاه فوتبالfa_IR
dc.subjectتامین‌مالی‌جمعیfa_IR
dc.subjectکسب وکار تثبت شدهfa_IR
dc.subjectتامین مالیfa_IR
dc.titleکاربردها و الزامات بکارگیری پلتفرم های ‌تامین‌مالی جمعی در کسب وکارهای تثبیت شده ‌خدماتی–‌ ورزشی( مورد مطالعه باشگاههای فوتبال ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقالات پژوهشی- کیفیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه کسب و کار، دانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه کسب وکار دانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage281
dc.citation.epage300
nlai.contributor.orcid0000000254427857


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد