نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقناتی, سوسنfa_IR
dc.contributor.authorکرد نائیج, اسد الهfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی, حمید رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:26:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:26:52Z
dc.date.available1399-08-01T21:26:52Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:26:52Z
dc.date.issued2011-01-21en_US
dc.date.issued1389-11-01fa_IR
dc.identifier.citationقناتی, سوسن, کرد نائیج, اسد اله, یزدانی, حمید رضا. (1389). بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در دانشگاه تهران. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 3(4), 115-133.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_22791.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463403
dc.description.abstractیکی از ابزارهای راهبردی و کلیدی در راه توسعه‌ی اقتصادی و تضمین اشتغال پایدار در جوامع امروزی، وجود دانشگاه کارآفرین در سطح آموزش عالی است. هنگامی که دانشگاهی می‌خواهد به سمت کارآفرینی حرکت کند، باید فرهنگ کل دانشگاه به فضای کارآفرینانه تبدیل شود. به‌عبارت دیگر دانشگاه کارآفرین نیازمند یک فرهنگ سازمانی کارآفرینانه بوده و برهمین اساس این تحقیق در صدد آن است تا به بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در دانشگاه تهران بپردازد. روش تحقیق استفاده شده، روش توصیفی از شاخه‌ی پیمایشی است. داده‌های تحقیق با پرسش‌نامه انجام شده و برای بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی کارآفرینانه و شناسایی نقاط ضعف و قوت از آزمون‌های علامت و تحلیل واریانس فریدمن استفاده شده است. جامعه‌ی آماری تحقیق مدیران و کارشناسان دانشکده‌های دانشگاه تهران بالغ بر 1536 نفر هستند. تعداد کارشناسان رسمی در واحدهای ستادی و دانشکده‌ها 1191 نفر و تعداد مدیران برابر با 345 نفر بوده است. تعداد نمونه‌ی محاسبه شده برابر با 203 بوده اما در نهایت تعداد 160 پرسش‌نامه برگشت داده شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در دانشگاه تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. تنها دو بعد تفریح و سرگرمی، و ارزش‌مندی کار در وضعیت مطلوب بوده و سایر ابعاد فرهنگ سازمانی کارآفرینانه شامل جسارت، تحمل انحراف خلاق، آینده‌نگری جسورانه، خطرپذیری، ارتباط باز، همکاری و تشریک مساعی، نوآوری پیش‌گام، تحمل شنیدن اظهارنظرهای مخالف در وضعیتی نامطلوب هستند.fa_IR
dc.format.extent228
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.subjectپارادایم‌های دانشگاهیfa_IR
dc.subjectدانشگاه کارآفرینfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانی کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در دانشگاه تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentفارغ¬التحصیل کارشناسی ارشد، پردیس قم دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage115
dc.citation.epage133


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد