نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامی, حسام الدینfa_IR
dc.contributor.authorعلم بیگی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorصفا, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorدرینی, روح‌اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:25:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:25:56Z
dc.date.available1399-08-01T21:25:55Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:25:56Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-21en_US
dc.date.submitted1393-06-30fa_IR
dc.identifier.citationغلامی, حسام الدین, علم بیگی, امیر, صفا, لیلا, درینی, روح‌الله. (1394). تأثیر شایستگی‌های کارآفرینانه در شکل‌گیری هوشیاری کارآفرینانه (مورد مطالعه: شرکت‌های خدمات مشاورة کشاورزی استان کرمان). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 8(3), 551-570. doi: 10.22059/jed.2015.57650fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2015.57650
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_57650.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463348
dc.description.abstractهدف این تحقیق، بررسی تأثیر شایستگی‌های کارآفرینانه بر شکل‌گیری ویژگی هوشیاری کارآفرینانة مرتبط با فرصت‌های کارآفرینی بود. این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ شیوة گردآوری داده‌ها، از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری این تحقیق را 346 نفر از اعضای شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان‌های جنوب استان کرمان تشکیل می‌دهند که با توجه به فرمول کوکران، 132 نفر از آن‌ها از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی صوری، تشخیصی و همگرا به روش تعیین شاخص میانگین واریانس استخراج‌شده استفاده شد. به‌منظور تعیین پایایی ابزار تحقیق نیز از روش پایایی ترکیبی استفاده شد که مقادیر آن برای بخش‌های اصلی پرسشنامه در سطح مناسب (در دامنة بین 82/0 تا 90/0) قرار داشت. براساس نتایج تحقیق فرضیه‌های پژوهش تأیید شد و مشخص شد شایستگی کارآفرینانه تأثیر مثبت و معنی‌داری بر سه شاخص هوشیاری کارآفرینانه شامل پویش و جست‌وجو، برقراری روابط و پیوندها و ارزشیابی و قضاوت دارد. همچنین، نتایج نشان داد در بین شاخص‌های هوشیاری کارآفرینانه، شاخص ارزشیابی و قضاوت در مقایسه با دو شاخص دیگر بیشترین تأثیرپذیری را از شایستگی‌های کارآفرینانه دارد.   <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent686
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2015.57650
dc.subjectشایستگی‌های کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectشرکت خدمات مشاورة کشاورزیfa_IR
dc.subjectفرصت‌های کارآفرینیfa_IR
dc.subjectهوشیاری کارآفرینانهfa_IR
dc.titleتأثیر شایستگی‌های کارآفرینانه در شکل‌گیری هوشیاری کارآفرینانه (مورد مطالعه: شرکت‌های خدمات مشاورة کشاورزی استان کرمان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی - کمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ترویج، ارتباطات و توسعة روستایی دانشگاه زنجانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage551
dc.citation.epage570


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد