نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهرامی, بختیارfa_IR
dc.contributor.authorخسروی, آرشfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:10:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:10:05Z
dc.date.available1399-08-01T21:10:04Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:10:05Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-06en_US
dc.date.submitted1393-07-14fa_IR
dc.identifier.citationبهرامی, بختیار, خسروی, آرش. (1394). ارزیابی عوامل موثر در ارتقای کیفیت گردش پیاده در داخل و خارج مراکز خرید شهری مطالعۀ موردی: مجتمع تجاری کردستان- سنندج. نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی, 20(1), 91-100. doi: 10.22059/jfaup.2015.56374fa_IR
dc.identifier.issn2228-6020
dc.identifier.issn2676-4318
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfaup.2015.56374
dc.identifier.urihttps://jfaup.ut.ac.ir/article_56374.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463047
dc.description.abstractاین مقاله به دسته­بندی میزان و مکانیسم تاثیر عواملی می­پردازد که بر کیفیت و مطلوبیت تجربه گردش پیاده و پرسه­زنی در مراکز خرید و پاساژهای شهری موثر هستند. از این­رو، با بررسی ادبیات موضوع، این موارد در 6 عامل فضایی- اجتماعی؛ جذابیت، راحتی و آسودگی، احساس امنیت، دسترسی و نفوذپذیری، جهت­یابی و خوانایی و تعاملات اجتماعی دسته­بندی می­شوند. در مطالعه نمونه موردی، داده­های مرتبط با این عوامل، با روش­های ترکیبی گردآوری می­شود و در آخر با کمک نرم­افزار <span style="font-family: Calibri;">SPSS</span>، تفسیر نتایج به صورت مستدل­تر ارائه می­شود. در این راستا، بین 110 نفر پرسش­نامه توزیع می­شود، با برخی از آنان مصاحبه عمیق می­شود و همزمان قرارگاه­های رفتاری و مسیرهای حرکتی از طریق برداشت نقشه­های رفتاری، پی­گردی (تراکینگ) و یادداشت­برداری روزانه و عکاسی مشخص می­شوند. یافته­های مقاله عنوان می­کند که در چنین مراکز خرید درون شهری، طراحی مجموعه­ای همساز از سازمان فضایی (فرم) و رویدادهای متناسب با رفتار پرسه­زن­ها، می­تواند در ارتقای کیفیت فضایی، اجتماع­پذیری و نیز کارکرد اقتصادی آنها در آینده موثر باشد و اساساً نمی­توان بدون توجه به رفتارهای پرسه­زن­ها به طراحی و سازمان­دهی فضایی به ویژه پوسته خارجی آنها پرداخت.fa_IR
dc.format.extent1434
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehran University College of Fine Artsen_US
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-Ha-Ye-Ziba: Memary Va Shahrsazien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfaup.2015.56374
dc.subjectمرکز خرید شهریfa_IR
dc.subjectپاساژfa_IR
dc.subjectپرسه‌زنی فعالfa_IR
dc.subjectگردش پیادهfa_IR
dc.subjectسازمان‌دهی فضاییfa_IR
dc.titleارزیابی عوامل موثر در ارتقای کیفیت گردش پیاده در داخل و خارج مراکز خرید شهری مطالعۀ موردی: مجتمع تجاری کردستان- سنندجfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده هنر و معماری، دانشگاه کردستان، سنندجfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue1
dc.citation.spage91
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد