| dc.contributor.author | امینی, نجمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | ندایی, امیر حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T20:47:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T20:47:56Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T20:47:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T20:47:56Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-02-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | امینی, نجمه, ندایی, امیر حسن. (1394). شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 20(3), 71-78. doi: 10.22059/jfava.2015.56382 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6039 | |
| dc.identifier.issn | 2538-5178 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jfava.2015.56382 | |
| dc.identifier.uri | https://jfava.ut.ac.ir/article_56382.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/462642 | |
| dc.description.abstract | شخصیتهای تبلیغاتی مثل یامیام، میمونک چیتوز، آقای ایمنی و ... سالهاست که خاطرات نسلهای مختلفی از مصرفکنندگان ایرانی را رقم زده و توانستهاند تاثیر زیادی در فروش محصولات داشته باشند. هدف این مقاله یافتن تعریفی روشن از نقش و کارکرد شخصیتهای تبلیغاتی و مزایا و معایب تبلیغات شخصیتمحور و یافتن اصول و معیارهایی که متضمن خلق شخصیت تبلیغاتی متناسب با تفاوتهای فرهنگی، دینی و تاریخی ما باشد و بتواند صاحبان تبلیغات را در خلق شخصیت تبلیغاتی ماندگار، کارآمد و ایرانی یاری دهد، است. این تحقیق با روش توصیفی- تحلیلی و با رویکرد تطبیقی، از طریق منابع اسنادی و مشاهده انجام گردید و طی آن مشخص شد، یک شخصیت تبلیغاتی، تصویری نمادین و فرهنگی است. بنابراین باید نمادهای بصری و کلیشههای رفتاری را تقویت کند که متناسب با ارزشها و فرهنگ مخاطب بوده تا مخاطب بتواند پیام و مفاهیم ضمنی را از طریق شخصیت، به درستی رمزگشایی و پیام مورد نظر را دریافت کند. با توجه به زمینههای فرهنگی ایران، لازم است هویتیابی فرمی، معنایی و رفتاری شخصیتهای تبلیغاتی برای دوری از نسخهبرداری کورکورانه از شخصیتهای تبلیغاتی خارجی و کمک به مخاطب در پذیرش و درک معانی ضمنی و کلیشههای رفتاری شخصیت در تبلیغات شخصیتمحور مدنظر قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1327 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tehran University College of Fine Arts | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Honar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomi | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jfava.2015.56382 | |
| dc.subject | شخصیتهای تبلیغاتی ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | مسکات تجاری ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | سخنگویان تبلیغاتی ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | تیزرهای شخصیت محور | fa_IR |
| dc.title | شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد گرافیک، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 20 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 71 | |
| dc.citation.epage | 78 | |