نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامینی, نجمهfa_IR
dc.contributor.authorندایی, امیر حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T20:47:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T20:47:56Z
dc.date.available1399-08-01T20:47:55Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T20:47:56Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-01en_US
dc.date.submitted1394-11-12fa_IR
dc.identifier.citationامینی, نجمه, ندایی, امیر حسن. (1394). شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 20(3), 71-78. doi: 10.22059/jfava.2015.56382fa_IR
dc.identifier.issn2228-6039
dc.identifier.issn2538-5178
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfava.2015.56382
dc.identifier.urihttps://jfava.ut.ac.ir/article_56382.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/462642
dc.description.abstractشخصیت­های تبلیغاتی مثل یام­یام، میمونک چی­توز، آقای ایمنی و ... سال­هاست که خاطرات نسل­های مختلفی از مصرف­کنندگان ایرانی را رقم زده و توانسته­اند تاثیر زیادی در فروش محصولات داشته باشند. هدف این مقاله یافتن تعریفی روشن از نقش و کارکرد شخصیت­های تبلیغاتی و مزایا و معایب تبلیغات شخصیت­محور و یافتن اصول و معیارهایی که متضمن خلق شخصیت تبلیغاتی متناسب با تفاوت­های فرهنگی، دینی و تاریخی ما باشد و بتواند صاحبان تبلیغات را در خلق شخصیت تبلیغاتی ماندگار، کارآمد و ایرانی یاری دهد، است. این تحقیق با روش توصیفی- تحلیلی و با رویکرد تطبیقی، از طریق منابع اسنادی و مشاهده انجام گردید و طی آن مشخص شد، یک شخصیت تبلیغاتی، تصویری نمادین و فرهنگی است. بنابراین باید نمادهای بصری و کلیشه­های رفتاری را تقویت کند که  متناسب با ارزش­ها و فرهنگ مخاطب بوده تا مخاطب بتواند پیام و مفاهیم ضمنی را از طریق شخصیت، به درستی رمزگشایی و پیام مورد نظر را دریافت کند. با توجه به زمینه­های فرهنگی ایران، لازم است هویت­یابی فرمی، معنایی و رفتاری شخصیت­های تبلیغاتی برای دوری از نسخه­برداری کورکورانه از شخصیت­های تبلیغاتی خارجی و کمک به مخاطب در پذیرش و درک معانی ضمنی و کلیشه­های رفتاری شخصیت در تبلیغات شخصیت­محور مد­نظر قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent1327
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehran University College of Fine Artsen_US
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfava.2015.56382
dc.subjectشخصیت‌های تبلیغاتی ایرانیfa_IR
dc.subjectمسکات‌ تجاری ایرانیfa_IR
dc.subjectسخن‌گویان تبلیغاتی ایرانیfa_IR
dc.subjectتیزرهای شخصیت محورfa_IR
dc.titleشاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گرافیک، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue3
dc.citation.spage71
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد