• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی
    • دوره 20, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی
    • دوره 20, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    امینی, نجمهندایی, امیر حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.296 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شخصیت­های تبلیغاتی مثل یام­یام، میمونک چی­توز، آقای ایمنی و ... سال­هاست که خاطرات نسل­های مختلفی از مصرف­کنندگان ایرانی را رقم زده و توانسته­اند تاثیر زیادی در فروش محصولات داشته باشند. هدف این مقاله یافتن تعریفی روشن از نقش و کارکرد شخصیت­های تبلیغاتی و مزایا و معایب تبلیغات شخصیت­محور و یافتن اصول و معیارهایی که متضمن خلق شخصیت تبلیغاتی متناسب با تفاوت­های فرهنگی، دینی و تاریخی ما باشد و بتواند صاحبان تبلیغات را در خلق شخصیت تبلیغاتی ماندگار، کارآمد و ایرانی یاری دهد، است. این تحقیق با روش توصیفی- تحلیلی و با رویکرد تطبیقی، از طریق منابع اسنادی و مشاهده انجام گردید و طی آن مشخص شد، یک شخصیت تبلیغاتی، تصویری نمادین و فرهنگی است. بنابراین باید نمادهای بصری و کلیشه­های رفتاری را تقویت کند که  متناسب با ارزش­ها و فرهنگ مخاطب بوده تا مخاطب بتواند پیام و مفاهیم ضمنی را از طریق شخصیت، به درستی رمزگشایی و پیام مورد نظر را دریافت کند. با توجه به زمینه­های فرهنگی ایران، لازم است هویت­یابی فرمی، معنایی و رفتاری شخصیت­های تبلیغاتی برای دوری از نسخه­برداری کورکورانه از شخصیت­های تبلیغاتی خارجی و کمک به مخاطب در پذیرش و درک معانی ضمنی و کلیشه­های رفتاری شخصیت در تبلیغات شخصیت­محور مد­نظر قرار گیرد.
    کلید واژگان
    شخصیت‌های تبلیغاتی ایرانی
    مسکات‌ تجاری ایرانی
    سخن‌گویان تبلیغاتی ایرانی
    تیزرهای شخصیت محور

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-11-22
    1394-09-01
    ناشر
    پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
    University of Tehran University College of Fine Arts
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد گرافیک، دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    استادیار دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

    شاپا
    2228-6039
    2538-5178
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfava.2015.56382
    https://jfava.ut.ac.ir/article_56382.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/462642

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب