نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعنوی راد, میتراfa_IR
dc.contributor.authorعنبر دباغیان, سعیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T20:45:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T20:45:45Z
dc.date.available1399-08-01T20:45:40Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T20:45:45Z
dc.date.issued2014-05-22en_US
dc.date.issued1393-03-01fa_IR
dc.date.submitted2014-05-28en_US
dc.date.submitted1393-03-07fa_IR
dc.identifier.citationمعنوی راد, میترا, عنبر دباغیان, سعیده. (1393). رویکرد آشنایی زدایی در فرآیند ارتباط تصویری حوزه تصویر سازی تبلیغاتی. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 19(1), 25-36. doi: 10.22059/jfava.2014.50293fa_IR
dc.identifier.issn2228-6039
dc.identifier.issn2538-5178
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfava.2014.50293
dc.identifier.urihttps://jfava.ut.ac.ir/article_50293.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/462598
dc.description.abstractچکیده      نقش رسانه­های تصویری و رابطه آن با مخاطب، مسئله مهمی در جهان معاصر بشمار می­آید. یکی از مهم­ترین رویکردهایی که بواسطه آن می­توان به این منظور دست یافت، آشنایی­زدایی است. این رویکرد با تغییرعادات دیداری و ادراکات بصری در مخاطب احساس شگفتی ایجاد کرده و وی را به مشارکت می­طلبد. در نظریه­های هنری و ادبی، این مقوله از مفاهیم کاربردی بشمار می­آید که در هنرهای ارتباطی به آفرینش مفاهیم نو منجر می­گردد. مطالعه موردی این مقاله بر آشنایی­زدایی و نقش آن در عملکرد تصویرسازی تبلیغاتی تاکید دارد. فرض بر آن است که این رویکرد موجب نوعی نگاه عالمانه در این زمینه شده و ارتباطات بصری را با زبانی نوین مطرح می­نماید. در بیان عوامل موثر برای جلب توجه و متقاعدسازی مخاطب از طریق تصویر، توجه به ویژگی ضمنی بودن دلالت­های تصویری، نقش مخاطب در آفرینش معنا و ارتباط تکنیک­های خلاقانه تصویرسازی با مقوله آشنایی­زدایی از شیوه کتابخانه­ای استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که آشنایی زدایی با بهره از زبان نوین و غیرمستقیم، در برقراری ارتباط بصری با مخاطب موثر است.fa_IR
dc.format.extent4816
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehran University College of Fine Artsen_US
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfava.2014.50293
dc.subjectواژه های کلیدی آشنایی‌زداییfa_IR
dc.subjectتصویرسازی تبلیغاتیfa_IR
dc.subjectارتباط تصویریfa_IR
dc.subjectدلالت ضمنیfa_IR
dc.titleرویکرد آشنایی زدایی در فرآیند ارتباط تصویری حوزه تصویر سازی تبلیغاتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ارتباط تصویری، دانشکده هنر، دانشگاه الزهراء، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد ارتباط تصویری، دانشکده هنر، دانشگاه الزهراء، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue1
dc.citation.spage25
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد