دوره 1, شماره 38
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ترجمه احساسات کاربران به خصوصیات محصول در طراحی (مطالعه موردی: ساعت مچی زنانه)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)امروزه محصولات می بایست به گونه ای طراحی شوند که به خواسته ها و تمایلات کاربران به خوبی پاسخ دهند. به این منظور طراحان از روش های متعددی در طراحی استفاده می کنند. از جمله این روش ها می توان به گسترش عملکرد کیفیت (QFD) و ...
-
هویت سازمانی در هزاره ی سوم و نقش طراحان ایرانی در آن
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)خلق و ایجاد یک برند، برند سازی، یا به عبارتی هویت بخشی صنعتی یکی از متداول ترین مفاهیم صنعتی است که امروزه تحقیقات زیادی درباره آن انجام می شود. در این مقاله، به صورت موضوع پژوهی با بررسی سیر تحول شکل گیری مفاهیم برند در ...
-
طراحی احساس گرا مطالعه ی سلیقه ی جوانان ایرانی در خصوص رنگ
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)پیشرفت تکنولوژی و تغییر روی? زندگی، موجب طراحی محصولات به روشی متفاوت با قبل، جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان شده است. از مهم ترین این نیازها، نیاز به شادی و لذت است. زیرا انسان امروزین در محیط زندگی و کاری خود در انبوهی ...
-
مطالعه تطبیقی آرایش ریش افراد در نقوش برجسته تختجمشید با توجه به جایگاه اجتماعی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)در تاریخ هنر ایران بیشترین آثار نقشبرجسته مربوط به دورهی هخامنشیان میباشد که اساس هنری دوره خود را بیان می?کند. نقشبرجستههای تختجمشید جلوه گاه اندیشهی هنرمندانی است که پایبند اصول و عقایدی منحصر به خود بودند و از ...
-
نمادشناسی حاکمیت عنصر بیگانه بر قوم ایرانی در نگارههایی از شاهنامهی شاه تهماسب با تکیه بر آراء کارل گوستاو یونگ
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)نماد نام یا نمایهای است که افزون بر معنای قراردادیاش دارای معانی متناقضی باشد و چیزی ناشناخته و گنگ را بنمایاند. برخی از نمادها از تجربیات شخصی فرد ناشی میشوند اما برخی دیگر در بین تمام انسانها در تمام دوران مشترکاند. از ...
-
نمود بصری انرژی حروف فارسی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)موضوع تحقیق در این پژوهش، ارزش های بیانی و بصری حروف فارسی بوده است. هدف پژوهش نظری، تلاش برای پاسخگویی به پرسش های بنیادین و یافتن مجهولاتی است که در برخی دوره ها به علت آمیختگی خرافه ها و باورهای نادرست، ریشه های کاملاً ...
-
زمینههای ساختگرایی در آثار "لازلو موهولیناگی" (نقاش، طراح، عکاس، حجمساز، فیلمساز، معلم و نویسنده مجار)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)"لازلو موهولیناگی" یکی از هنرمندان معروف و معتبر قرن بیستم است که آثار هنری قابل توجهی در زمینههای مختلف هنری از خود برجای گذاشته است. او ابتدا در رشته حقوق تحصیلات خود را به پایان رسانده، سپس به هنرآموزی پرداخته و سبک ...
-
الگوهای فراز و فرود در آفرینش هنری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)مقالة حاضر یک نگاه نشانه شناختی به مبدا پیدایش و چگونگی خلق آثاری با الگوی فراز و فرود است که خود الگویی ذاتی برای تمامی پدیدارها در کائنات و از جمله گوهری نهفته در ذات آدمی است. تجلی این الگو در آثار هنری اسلامی خود از ...
-
سوگواری بر شوی لیلی (مطالعه تطبیقی شعر و نگاره)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)نقاشی ایرانی همواره متاثر از ادبیات بوده است. مقاله حاضر در پی آنست که میان نگاره ?سوگ شوی لیلی? منسوب به شیخ زاده و اشعاری از لیلی و مجنون نظامی در این باره، مقایسهای تطبیقی صورت دهد. نظامی از سردمداران شعر تغزلی است که ...
-
تاثیر تصویر سیمرغ ساسانی بر روی هنر اسلامی، بیزانس و مسیحی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)دراین مقاله تأثیر سیمرغ ساسانی بر هنر اسلامی و غربی و همچنین مهاجرت این نقش به این سرزمین ها در طول دوران ساسانی و بعد از سقوط آنها بصورت اجمالی مورد بررسی قرار می گیرد. این انتقال بوسیله تبادل فرهنگی، تجاری و همچنین ارسال ...
-
اصل "واق" در نقاشی ایران
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2009-06-22)نقاشی واق در حقیقت اصل ششم هنر نگارگری و کتاب آرایی ایران است که تقریباً از سده ششم هجری وارد هنر کتاب آرایی ایران گردید. این نقاشی ترکیبی از عناصر گیاهی و شاخ و برگ های گل ها و صورتک های انسانی و حیوانی است و بیشتر در ...



