مرور دوره 42, شماره 6 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12
- 
اثر عامل حالت در بهبود پیش بینی رخداد نوار برشی در خاک های دانه ای (دانشکده فنی, 2008-11-21)در نظر گرفتن اثر حالت خاک، توانمنJدی مدل های رفتاری در شبیه سازی رفتار خاک های دانه ای را به گونه قابل توجهی افزایش می دهد. در این پژوهش نشان داده شده است که با در نظر گرفتن اثر حالت خاک در فرمول بندی مدل های رفتاری، می ...
 
- 
ارزیابی حسّاسیّت موجشکنهای مرکب کیسونی به مشخصه های هیدرولیکی و ژئوتکنیکی (دانشکده فنی, 2008-11-21)حسّاسیّت موجشکن مرکب کیسونی به شرایط محیطی از یک سو و از سوی دیگر هزینههای اجرایی فراوان و نیز سختی امور تعمیر و نگهداری آن، همچنین اهمیّت مستحدثات بالا و پشت این سازه، موجب گردیده است که طراحی موجشکنهای مرکب کیسونی ...
 
- 
بازتاب و شکست موج SH در مرز ناهموار بین دو محیط ایزوتروپ جانبی (دانشکده فنی, 2008-11-21)بیشتر تئوری های موجود در انتشار امواج الاستیک مستقیماً برای محیط های واقعی درون زمین قابل کاربرد نیستند، چرا که در این تئوری ها، مرزها یا فصل مشترک بین لایهها تخت و موازی فرض شدهاند. اهمیت بررسی انتشار امواج الاستیک در ...
 
- 
بررسی آزمایشگاهی عملکرد میان قاب های مصالح بنایی در قاب های بتنی (دانشکده فنی, 2008-11-21)در این تحقیق سه عدد قاب بتنی یک دهانه و یک طبقه با مقیاس 1:2 در حالتهای بدون میان قاب، با میان قاب آجر فشاری و با میان قاب بلوک سفالی تحت آزمایش رفت و برگشتی شبه استاتیک قرار گرفتند. با انجام این آزمایش ها، پارامترهای مختلف ...
 
- 
بررسی خواص مصالح پایه سیمانی مسلح به الیاف فولادی مجعد با مقاومت کششی و شکل پذیری بالا (دانشکده فنی, 2008-11-21)مقاومت فشاری، مقاومت کششی و شکل پذیری از جمله مهم ترین خصوصیات مکانیکی یک مصالح سازه ای مناسب، خصوصاً برای تعمیرات سازه ای می باشد. با توجه به مقاومت فشاری قابل قبول مصالح پایه سیمانی و ناچیز بودن مقاومت کششی و شکل پذیری ...
 
- 
بررسی فنی و اقتصادی روسازه های بتنی در خطوط راه آهن مسافری (یادداشت فنی) (دانشکده فنی, 2008-11-21)بالاست به عنوان یکی از اجزاء مهم روسازه سنتی راه آهن، در عمل کرد خطوط ریلی نقش بسزایی را ایفا کرده و هم چنین تأثیر زیادی بر فعالیت های تعمیر و نگهداری می گذارد. به طوری که اکثر فعالیت های تعمیر و نگهداری خطوط سنتی به دلیل ...
 
- 
بررسی نقش عوامل مؤثر بر فراوانی حوادث در لولههای اصلی آب رسانی با استفاده از الگوی رگرسیونی ترکیبی (دانشکده فنی, 2008-11-21)شبکههای توزیع آب شهری سهم قابل توجهی از شریانهای اساسی تأمین کننده خدمات آبی به مردم را دربر میگیرند و به دلیل این که در طی زمانهای اخیر مسئولیت مهم راضی نگاه داشتن مردم نسبت به تأمین آب بر عهده سیستمهای توزیع آب ...
 
- 
بررسی پایداری لرزهای سدهای باطله مطالعه موردی سد سرچشمه (دانشکده فنی, 2008-11-21)سدهای باطله، به عنوان متداولترین راه انباشت پسماند بسیاری از صنایع، نه تنها از آن جهت که از آلودگی محیط زیست جلوگیری میکنند، بلکه به واسطهُ صرفهجویی قابل ملاحظه ای که در مصرف آب تازه سبب میشوند، حائز اهمیت میباشند. به ...
 
- 
روش مسیر یابی ذره به منظور پیش بینی حرکت نفت در دریا (دانشکده فنی, 2008-11-21)هدف از این تحقیق، توسعه یک مدل عددی برای شبیه سازی حرکت نفت در سطح آبِ دریا، پیش بینی فرآیندهای استهلاک لکه های نفتی تشکیل شده و تخمین تمرکز غلظت نفت در سطح آب می باشد. به طورکلی مدل عددی ارائه شده شامل ترکیبی از دو مدل ...
 
- 
طراحی سکوهای ثابت فلزی بر اساس ترازبندی بارگذاری دریا در منطقه پارس جنوبی (دانشکده فنی, 2008-11-21)برای طراحی و ارزیابی سکوهای ثابت فلزی، عموما?، دو تراز بارگذاری برای شرایط دریا تعریف می شود: تراز طراحی و تراز حّد نهایی. در این مطالعه، این دو تراز برای طراحی سکوها در منطقه پارس جنوبی تعیین شده است. ارتفاع موج متناظر ...
 
- 
قالب جزء محدود پوسته استوانه ای (دانشکده فنی, 2008-11-21)تاب و خم پوستهها حالتهای گوناگون کرنشی آنها را در هم میتند، و به یک دیگر وابسته میسازد. این رفتار اندرکنشی، فرآیند ساخت قالبهای پوستهای را تا کنون ناکام گذارده است. برای برپایی قالبهای جزء محدود بر پایه رابطهسازی ...
 
- 
مطالعه عوامل مؤثر بر مقدار کلر بحرانی یک سازه بتنی قدیمی آسیب دیده در جزیره کیش (دانشکده فنی, 2008-11-21)خوردگی آرماتورها در بتن از جمله رایج ترین خرابی ها در منطقه خلیج فارس است. دو عامل موجب خوردگی آرماتور میشود: یکی حضور یون کلر و دیگری کاهش pH محیط اطراف آرماتور (کربناتاسیون). مقدار کلر بحرانی برای شروع خوردگی آرماتور ...
 



