دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل فرایندهای واجی در فارسیزبانان 2 تا 4 ساله شهر تهران بر پایة نظریة واجشناسی تولیدی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2011-03-21)کودک درسالهای اولیة رشدگفتار،برای ساده کردن تلفظ واژگان بزرگسال, ازفرایندهای واجی بهره میگیرد.پژوهش حاضر،فرایندهای واجی رابه هنگام بیان واژههای تکهجایی ودوهجایی کودکان2تا4ساله فارسیزبان بررسی میکند،نتایج حاصله نشان ...
-
بررسی همانندیها و ناهمانندیهای عملکرد پسوندها در زبان فارسی و اسپانیایی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2011-03-21)وندها در یک زبان ، شبکة گستردهای از عناصر واژقاموسی اند ( ( morfolexical که از دو پایه ، یکی مرجعی که تشکیل دهندة ریشة پسوندها و دیگری ارجاعی که کنه را تشکیل می دهد ، ساخته شده اند . درهم آمیختن این دو ، انگیزهای برای ...
-
مقایسة آموزش زبان با استفاده از نقشة مفهومی فردی و مشارکتی با شیوة سنتی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2011-03-21)پژوهش حاضر استفاده ازروش ترسیم نقشة مفهومی به دوشیوة فردی ومشارکتی را بهعنوان راهبردی دریادگیری وآموزش زبان دوم(انگلیسی)بررسی کرده است.روش پژوهش شبه آزمایشی باطرح پیشآزمون و پسآزمون باگروه کنترل وجامعة آماری تحقیق کلیة ...
-
بررسی تباین کلی اصطلاحات دستوری در زبان فارسی و آلمانی در آموزش زبان آلمانی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2011-03-21)بی گمان ، اصطلاحات دستوری به تنهایی کمک چندانی در آموختن زبان بیگانه نمی کنند، اما باید توجه داشت که چنانچه دستور زبانی ، به هر دلیل، به زبان فارسی نوشته شود ، باید تفاوت های میان اصطلاحات دستوری این دو زبان نیز در ...



