تاثیر استراتژی تنوع بر عملکرد مالی شرکتهای تولیدی عضو بورس اوراق بهادار تهران
(ندگان)پدیدآور
تهرانی, رضازکلیکی, محمدعلی باباییکریمی, کیانانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در سالهای اخیر، ارتباط میان عملکرد و تنوع شرکت یک موضوع مهم تجربی در مدیریت مالی شده است. استراتژیهای تنوع میتوانند توازن رقابتی یک صنعت را تحت تاثیر قرار دهند. در مقاله حاضر سعی برآن است تا با استفاده از آزمونهای آماری مورد نیاز رابطه میان متغیر تنوع و نسبتهای مالی، بهعنوان معیار عملکرد مبتنی بر حسابداری سنجیده شود. در این بررسی از روش تحقیق مبتنی بر آزمون همبستگی استفاده مینماییم. نتایج این بررسی نشان میدهد که بهکارگیری استراتژی تنوع بر عملکرد مالی شرکتهای تولیدی تاثیری ندارد.
کلید واژگان
آنتروپیتنوع
عملکرد
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2008-03-201387-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
شاپا
1024-81532423-5377




