• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مالی
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات مالی
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبرد تقسیم سفارش با رویکرد کاهش واکنش بازار در بورس اوراق بهادار تهران

    (ندگان)پدیدآور
    رستگار, محمدعلیاقبال ریحانی, ناهید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.051 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: در این پژوهش قصد داریم که یک سفارش بزرگ را به تعدادی سفارش کوچک‌تر تقسیم کنیم تا هزینه واکنش بازار و بی‌‌تعادلی به‌وجود آمده از سفارش‌های بزرگ در بازار را کاهش دهیم. روش: با توجه به محدودیت دسترسی به داده‌های معامله‌های درون‌روزی و حجم بسیار محاسبه‌ها، تابع واکنش بازار آنی از سمت خرید را برای چند سهم از بورس تهران با استفاده از مدل واکنش بازار I star به‌دست آوردیم و با استفاده از تابع واکنش بازار و بازه سفارش‌گذاری، یک سفارش بزرگ را به تعدادی سفارش کوچک‌تر تقسیم کردیم تا به‌جای سفارش‌گذاری یک‌باره همه سهام در بازار، سفارش‌گذاری‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف انجام دهیم. هدف از این کار، کاهش هزینه واکنش بازار و کنترل بی‌تعادلی به‌وجود آمده از سفارش‌های بزرگ در بازار است. یافته‌ها: طبق الگوهای درون‌روزی به‌دست‌آمده برای میانگین حجم معامله‌ها و واکنش بازار، برای هر دسته از سهم‌های بررسی‌شده در ابتدای روز، حجم معامله‌ها کم و واکنش بازار زیاد است؛ اما در انتهای روز با افزایش حجم معامله‌ها و نقدشوندگی در بازار، هزینه واکنش بازار کاهش می‌یابد؛ زیرا با افزایش نقدشوندگی در بازار، سفارش‌های سرمایه‌گذاران با تغییرهای کمتر قیمت تکمیل خواهد شد. علاوه‌بر این، تابع واکنش بازار آنی برای سهم‌های بررسی‌شده در بورس تهران نیز مقعر است و سرمایه‌گذاران در اجرای معامله‌های خرید در مقایسه با فروش هیجانی‌تر رفتار می‌کنند. ویژگی‌های به‌دست‌آمده در طراحی راهبرد برای معامله‌های سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد. نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که با بررسی الگوهای درون‌روزی پارامترهای نقدشوندگی بازار، مانند حجم معامله‌ها و واکنش بازار و همچنین، طراحی راهبرد معامله برای تقسیم سفارش‌های بزرگ، می‌توان هزینه‌های مازاد متحمل‌شده توسط معامله‌گران را کاهش داد و باعث شد که سفارش‌ها با قیمت مناسب‌تر اجرا شود.
    کلید واژگان
    راهبرد تقسیم سفارش‌های بزرگ
    الگوهای درون‌روزی
    معامله‌های الگوریتمی
    واکنش بازار
    هزینه معامله‌ها
    58. ریزساختارهای بازار

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مهندسی مالی، دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
    کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مالی، دانشکده علوم مالی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

    شاپا
    1024-8153
    2423-5377
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/frj.2019.268397.1006757
    https://jfr.ut.ac.ir/article_73896.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459293

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب