انتخاب استراتژیهای بازاریابی زنجیره تأمین در شرایط انتشار عدمقطعیت
(ندگان)پدیدآور
حسنی, علیاکبرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله، یک زنجیره تأمین حلقه بسته با هدف پاسخگویی به تقاضای مشتریان و ارائه خدمات پسازفروش با حداکثر سود ممکن بررسی شده است. عدمقطعیت پارامترهای تقاضای مشتریان و ظرفیت تسهیلات از طریق تابع توزیع احتمال پیوسته درمدلاعمالشده ومسئلهبهروش برنامهریزیتصادفیودرغالب یکمدلبرنامهریزی غیرخطی عددصحیحمختلط، فرمولبندیشدهاست؛ علاوه بر آن انتشار عدمقطعیت بین سطوح زنجیره تأمین در نظر گرفته شده و تأثیر آن بر سطح پاسخگویی به تقاضای مشتریان نیز ارزیابی شده است. همچنین، امکان انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی برای زنجیره تأمین و ایجاد یک جریان قابلاطمینان در طی دوره برنامهریزی لحاظ شده است. مدل ارائهشده با استفاده از یک الگوریتم ممتیک مبتنی بر الگوریتمهای ژنتیک و جستوجوی همسایگی متغیر انطباقپذیر حل شده است. کارایی الگوریتم حل با مقایسه عملکرد آن با دو الگوریتم فراابتکاری دیگر ارزیابی شده است. مدل و روش حل ارائهشده برای یک مسئله نمونه در صنعت تولید موتور خودرو اجرا شده است؛ درنهایت مجموعهای از توصیههای مدیریتی با توجه به تحلیل نتایج و یافتههای تحقیق پیرامون همبستگی و تأثیرات متقابل استراتژیهای بازاریابی مدنظر ارائه شده است. نتایج، حاکی از تأثیر چشمگیر انتشار عدمقطعیت بر برنامهریزی در سطح زنجیره تأمین و عملکرد و اندرکنش متفاوت هر یک از استراتژیهای بازاریابی مدنظر است.
کلید واژگان
انتخاب استراتژی بازاریابیانتشار عدم قطعیت
الگوریتم ممتیک
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه شهید بهشتیسازمان پدید آورنده
استادیار، دانشگاه صنعتی شاهرود.شاپا
2251-98742645-4165




