نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرازمند, مینوfa_IR
dc.contributor.authorپیشوایی, میر سامانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:23:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:23:52Z
dc.date.available1399-08-01T19:23:51Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:23:52Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-19en_US
dc.date.submitted1398-06-28fa_IR
dc.identifier.citationفرازمند, مینو, پیشوایی, میر سامان. (1397). مدل طراحی شبکه حمل‌ونقل ترکیبی تحت شرایط عدم قطعیت (موردمطالعه: حمل‌ونقل سیمان در کشور ایران). چشم‌انداز مدیریت صنعتی, 8(3), 115-139.fa_IR
dc.identifier.issn2251-9874
dc.identifier.issn2645-4165
dc.identifier.urihttp://jimp.sbu.ac.ir/article_87168.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/458097
dc.description.abstractامروزه با جهانی‌شدن زنجیره‌های تأمین، استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل کارآمد برای توزیع کالاها می‌تواند تأثیر زیادی بر کاهش هزینه‌های لجستیکی و افزایش رضایت­مندی مشتریان بگذارد. در این راستا مراکز لجستیک بار علاوه بر اینکه زیرساخت‌های موردنیاز برای انتقال جریان بار از جاده به شبکه ریلی را فراهم می‌کنند، نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های کل حمل‌ونقل با استفاده از اقتصاد در مقیاس و ایجاد ارزش‌افزوده برای کالاهای خام دارند. ازاین‌رو در این پژوهش با توجه به عدم قطعیت موجود در تقاضاها و هزینه های حمل‌ونقل، یک مدل ریاضی استوار برای طراحی شبکه حمل‌ونقل ترکیبی بار با استفاده از دو روش حمل‌ونقل ریل و جاده در سطح ملّی ارائه شده است. در مدل احتمالی مبتنی بر سناریوی ارائه‌شده، دو هدف موردتوجه قرار گرفته است؛ هدف نخست بر حداقل­کردن هزینه‌ها و هدف دوم از دیدگاه کاهش ریسک تصمیم‌گیری بر حداقل­کردن حداکثر تأسف سناریوهای محتمل در چارچوب برنامه‌ریزی استوار متمرکز است. در ادامه، برای نمایش اعتبار مدل ارائه شده و کارایی آن، حمل‌ونقل ترکیبی سیمان در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. خروجی‌ها نشان می‌دهد که توسعه تعدادی از ایستگاه‌های راه‌آهن در کشور و انتقال حجم قابل‌توجهی از سیمان حمل­شده از جاده به شبکه ریلی، موجب کاهش قیمت این محصول استراتژیک می‌شود.fa_IR
dc.format.extent869
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.relation.ispartofچشم‌انداز مدیریت صنعتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Industrial Management Perspectiveen_US
dc.subjectطراحی شبکه حمل‌ونقل ترکیبیfa_IR
dc.subjectمکان‌یابی پایانه‌های چندوجهیfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی احتمالی مبتنی بر سناریوfa_IR
dc.subjectحداقل‌کردن حداکثر تأسف نسبیfa_IR
dc.titleمدل طراحی شبکه حمل‌ونقل ترکیبی تحت شرایط عدم قطعیت (موردمطالعه: حمل‌ونقل سیمان در کشور ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشگاه علم و صنعت ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage115
dc.citation.epage139


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد