• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین جایگاه رسانه‎های جمعی در جامعه‌ی دانایی با رویکرد مدیریتی

    (ندگان)پدیدآور
    ضیایی, محمد صادقروشندل اربطانی, طاهرخجسته, حسنمستقیمی, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    358.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رسانه‎های امروزی، اسیر نظام‎های سیاسی حاکم و یا مناسبات اقتصادی نظام سرمایه‎داری بوده و جایگاه و عملکرد مناسب نداشته و تعریف مستدلی از جایگاه و نقش آرمانی رسانه‎ها نیز در دست نیست. علاوه‌بر این سرعت تغییرات اجتماعی آن‎قدر بالاست که تعامل رسانه‎ها با بافت اجتماعی را دچار چالش کرده است. این وضعیت به بحران هویت رسانه‎ها و نابسامانی رفتاری آن‎ها در حوزه ارتباطات اجتماعی می‎انجامد. نگاه گفتمانی به‎وضعیت حاضر رسانه‎ها، هویت ابزاری و کارکردهای نامطلوب آن‎ها را نشان می‎دهد. با فراتر رفتن از این ظرفیت‎ها و قابلیت‎های موجود رسانه، به کارکردهای جدیدی باید اندیشید که پژوهشگر سعی دارد تا با نگاه به اثرات متقابل رسانه و محیط اجتماعی در سطح تحلیل کلان گفتمانی به رسالت و نقش رسانه‎ها و جایگاه آن‎ها در مناسبات اجتماعی آینده (جامعه دانایی) بپردازد. توان سنجی اولیه، نقطه آغاز پژوهش است و بهینه‎کاوی نقش و جایگاه رسانه‎ها ، نقطه عزیمتی است که ترسیم کننده تیپ آرمانی رسانه است. با تأکید بر روش تحلیل گفتمان و با ترسیم فهرستی از موضوع‎ها و واژه‎های حوزه رسانه، از یک مدل مفهومی استفاده می‎کنیم که خروجی آن، نقش رسانه‎ها در جامعه‎ی دانایی و مدیریت منظومه‎ای حاکم بر حوزه رسانه‎هاست.
    کلید واژگان
    جامعه‎ی دانایی
    رسانه‎های جمعی
    فرهنگ ارتباطات رسانه‎ای
    مدیریت منظومه‎ای

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2010-09-23
    1389-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده صدا و سیما
    دانشجوی دکترای دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-5877
    2423-5342
    URI
    https://jipa.ut.ac.ir/article_21707.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/458019

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب