نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقنبری, سیروسfa_IR
dc.contributor.authorزندی, خلیلfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, محمد فائقfa_IR
dc.contributor.authorاحمدیان فر, سهیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:22:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:22:38Z
dc.date.available1399-08-01T19:22:38Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:22:38Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-31en_US
dc.date.submitted1393-10-10fa_IR
dc.identifier.citationقنبری, سیروس, زندی, خلیل, محمدی, محمد فائق, احمدیان فر, سهیلا. (1394). تسهیل آوای سازمانی از طریق رهبری قابل اعتماد «رویکردی به تعاملات رهبرـ پیرو». مدیریت دولتی, 7(4), 865-882. doi: 10.22059/jipa.2015.52899fa_IR
dc.identifier.issn2008-5877
dc.identifier.issn2423-5342
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jipa.2015.52899
dc.identifier.urihttps://jipa.ut.ac.ir/article_52899.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457987
dc.description.abstractهدف از این پژوهش، بررسی رابطۀ رهبری قابل اعتماد با آوای سازمانی است. جامعۀ آماری پژوهش، تمام کارکنان ادارۀ کل راه و شهرسازی استان تهران (400 نفر) است که به‎کمک روش نمونه‏گیری تصادفی ساده 169 نفر از آنها انتخاب شدند و به پرسشنامۀ رهبری قابل اعتماد و آوای سازمانی پاسخ دادند. تجزیه‎وتحلیل داده‏ها نشان داد بین رهبری قابل اعتماد و ابعاد آن با آوای سازمانی و ابعادش همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد (1/0 p <). از بین ابعاد رهبری قابل اعتماد به‏استثنای بعد خودآگاهی، سایر ابعاد نقش معناداری در پیش‏بینی آوای سازمانی کارکنان دارند. بر اساس نتایج، بین آوای سازمانی کارکنان بر‌حسب متغیرهای جنسیت و سابقۀ خدمت تفاوت معناداری وجود دارد (5/0 p <). این نتایج نشان می‏دهد مدیران می‏توانند با تأکید بر چشم‏انداز اخلاقی، شفافیت ارتباطی و پردازش متوازن اطلاعات، زمینۀ ابراز ایده‏ها و بهره‌‏مندی از همۀ ظرفیت‏های کارکنان را فراهم آورند.fa_IR
dc.format.extent323
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت دولتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Public Administrationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jipa.2015.52899
dc.subjectآوای سازمانیfa_IR
dc.subjectادارۀ کل راه و شهرسازی استان تهرانfa_IR
dc.subjectرهبری قابل اعتمادfa_IR
dc.subject07. مدیریت دولتی - سایر مباحث مرتبط با مدیریت دولتیfa_IR
dc.titleتسهیل آوای سازمانی از طریق رهبری قابل اعتماد «رویکردی به تعاملات رهبرـ پیرو»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم تربیتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‎ارشد مدیریت آموزشی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‎شناسی، دانشگاه خوارزمی، کرج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage865
dc.citation.epage882


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد