• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 4, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 4, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه تطبیقی ویژگی‎های نظام آموزش کارکنان (مورد مطالعه IRIB و BBC)

    (ندگان)پدیدآور
    عباس پور, عباسدهقانی, علی رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    252.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله حاصل پژوهشی است که به منظور بررسی ویژگی‎های نظام آموزش کارکنان در دو سازمان رسانه‌ای شامل IRIB و BBC انجام شده و به شناسایی و مقایسه وجوه اشتراک و افتراق میان آنها در راستای ایجاد درک مناسب از نارسایی‌ها و تنگناهای موجود در نظام آموزش کارکنان IRIB می‎پردازد. چارچوب مفهومی این پژوهش دربرگیرنده عوامل درونی و محیطی مؤثر بر نظام آموزش کارکنان تدوین گردید و مبتنی بر چهار ویژگی محیطی مؤثر بر آن و نیز مدل سیستمی آموزش کارکنان "برناردین" بود. پژوهش مذکور به روش توصیفی و با رویکرد تطبیقی انجام شد و اطلاعات گردآوری شده بر اساس الگوی چهار مرحله‌ای "برودی" مـورد تجزیه و تـحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که وجوه اشتراک میان دو نظام آموزشی اغلب در ارتباط با ویژگی‎های درونی و وجوه افتراق آنها اغلب ناشی از عوامل محیطی مؤثر بر آموزش است. بر این اساس، یافته‎های تحقیق بیانگر آن بود که مهم‎ترین نارسایی‌های موجود در نظام آموزش کارکنان IRIB شامل: عدم وجود رابطه و انسجام لازم میان آموزش کارکنان با سایر کارکردهای مدیریت منابع انسانی، پیروی از رویکرد گذشته‌نگر، عدم سرمایه‎گذاری راهبردی و تخصیص منابع مالی لازم وکمبود تصمیم‌گیرندگان متخصص در زمینه آموزش و توسعه منابع انسانی، هستند.
    کلید واژگان
    آموزش کارکنان
    مدیریت منابع انسانی
    نیاز آموزشی
    نظام آموزشی

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2012-06-21
    1391-04-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    1. استادیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5877
    2423-5342
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jipa.2012.29133
    https://jipa.ut.ac.ir/article_29133.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457724

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب