• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 3, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 3, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رسانه و سقف شیشه‎ای: تبیین نقش تلویزیون در ارتقاء زنان به سطوح مدیریتی جامعه

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیم پور, حبیبمکبری, امیر حسینریواز, داوودروشندل اربطانی, طاهر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    262.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با وجود رشد چشمگیر حضور زنان در محیط‎های کار، میزان پیشرفت آن‎ها در مشاغل مدیریتی متناسب با تعداد آن‎ها در سازمان‎ها نیست و این در حالی است که هیچ‎گونه شواهد منطقی در خصوص عدم توانایی مدیریتی زنان به چشم نمی‎خورد، بلکه آنان با مسایلی نظیر تبعیض شغلی و نگرش‎های غلط و محدود کننده در جامعه مواجهند که حرکتشان را به سمت مشاغل مدیریتی با مشکلات فراوانی مواجه می‎سازد. هدف این مقاله تبیین نقش رسانه‎های جمعی در ارتقاء زنان به سطوح مدیریتی است که بدین منظور به بررسی ارتباط میان سازگاری برنامه‎های تلویزیون از ابعاد شناختی، هنجاری، تنظیمی و شکلی با موضوع رشد زنان از یکسو و ارتقاء آنان به سطوح مدیریتی از سوی دیگر پرداخته شده است.این کار از طریق پرسشنامه‎ای که روایی آن مورد تأیید قرار گرفنه و پایایی آن 84 درصد برآورد شده بود، در قالب یک پژوهش پیمایشی در سطح استادان رشته‎های مدیریت و ارتباطات دانشگاه‎های دولتی سطح تهران انجام گرفت. بر اساس یافته‎های پژوهش و در سطح اطمینان 95 درصد میزان اثر معناداری برنامه‎های تلویزیونی بر ارتقاء زنان در جامعه 42 درصد به‎دست آمد که بیانگر این است که حدود 42 درصد تغییرات در ارتقاء زنان در جامعه مربوط به تلویزیون بوده و 58 درصد بقیه به عوامل دیگری مربوط می‎شود.
    کلید واژگان
    ارتقاء زنـان
    تلویزیون
    رسانه‎های جمعی
    سقف شیشه‎ای

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2011-04-21
    1390-02-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات
    استادیار دانشگاه تهران، ایران

    شاپا
    2008-5877
    2423-5342
    URI
    https://jipa.ut.ac.ir/article_22426.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457681

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب