بررسی عوامل اجتماعی موثر بر نشاط اجتماعی معلمان (مطالعه موردی معلمان نواحی 20 و 21 شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
سمیعی اصفهانی, علیرضاپوردانش, سامرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شادمانی و نشاط از جمله نیازهای مهم انسان هستند و میتوانند در مقابله افراد با مشکلات و رویارویی با فشارها و ارتقاء بهره وری کار نقش بسزایی داشته باشند. با توجه به نقش و جایگاه مهم معلمان در تربیت و جامعه پذیری دانش آموزان، هدف مقاله حاضر بررسی میزان شادمانی اجتماعی معلمان شهر تهران و شناسایی عوامل اجتماعی موثر برآن است. جامعه آماری شامل معلمان نواحی 20 و 21 شهر تهران است که با استفاده از فرمول کوکران، یک نمونه 370 نفری از بین آنها برای مطالعه انتخاب شد. روش تحقیق؛ پیمایش و ابزارجمع آوری دادههای مورد نیاز، پرسشنامه بود. ابزار تحقیقات از اعتبار صوری برخوردار است. یافتههای رگرسیونی و بررسی رابطه بین متغیرها نشان می دهد که در واقع متغیرهای زمینه ای و همچنین عوامل اجتماعی موثر از جمله خودبیگانگی، میزان درآمد، دینداری، ابعاد سرمایه اجتماعی، رضایت زندگی، شغلی، پایگاه اقتصادی و اجتماعی رابطه های معنادار با نشاط اجتماعی افراد مورد مطالعه دارد.
کلید واژگان
شادمانی اجتماعیمعلمان نواحی 20و21 تهران
احساس امنیت
عدالت اجتماعی
درآمد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوجدانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی (نویسنده مسئول) (Email: samerpoordanesh1993@gmail.com




