نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسفندیاری مقدم, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorرزمی شندی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی, یعقوبfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:04:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:04:17Z
dc.date.available1399-08-01T19:04:17Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:04:17Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-15en_US
dc.date.submitted1392-03-25fa_IR
dc.identifier.citationاسفندیاری مقدم, علیرضا, رزمی شندی, مسعود, نوروزی, یعقوب. (1392). کیفیت خدمات کتابخانه‌های ایران (بررسی پژوهش‌های مدل لیب‌کوآل در ایران). تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 47(2), 191-208. doi: 10.22059/jlib.2013.36419fa_IR
dc.identifier.issn1338-1026
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jlib.2013.36419
dc.identifier.urihttps://jlib.ut.ac.ir/article_36419.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456712
dc.description.abstractهدف: شناسایی و معرفی پژوهش‌های انجام‌شده در زمینة سنجش کیفیت خدمات کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی بر اساس مدل لیب‌کوآل است. روش انجام تحقیق و گردآوری داده‌ها: پژوهش حاضر با روش تحلیل محتوا انجام گرفته و داده‌ها نیز از مرور پژوهش‌های گذشته گردآوری شده است.  یافته‌ها: کیفیت کتابخانه‌های مورد مطالعه اعم از دانشگاهی، عمومی و تخصصی در مؤلفه‌های لیب‌کوال در سطوح مختلف بررسی شد. وضعیت کلی کتابخانه‌ها به تفکیک نوع کتابخانه ارزیابی و مؤلفه‌های قوی و ضعیف در آنها مشخص شد و تصویری کلی از کیفیت خدمات ارائه‌شده در کتابخانه‌های ایران به دست آمد.   نتایج: در وضعیت فعلی، کتابخانه‌ها در همة ابعاد، خدمات مطلوب و آرمانی ارائه‌ نمی‌دهند و در بسیاری از موارد حداقل خدمات را دارند و گاهی حتی پایین‌تر از سطح خدمات حداقلی مورد انتظار کاربران را پاسخگو هستند. کیفیت خدمات در کتابخانه‌های دانشگاهی از نظر کنترل اطلاعات، در کتابخانه‌های عمومی، در تمامی مؤلفه‌ها و در کتابخانه‌های تخصصی از جنبۀ کنترل اطلاعات و کتابخانه‌ به عنوان مکان ضعیف هستند.fa_IR
dc.format.extent452
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Academic librarianship and Information Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jlib.2013.36419
dc.subjectارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectخدمات کتابخانه‌ایfa_IR
dc.subjectسنجش کیفیتfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectلیب‌کوآلfa_IR
dc.titleکیفیت خدمات کتابخانه‌های ایران (بررسی پژوهش‌های مدل لیب‌کوآل در ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه کتابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی گروه کتابداری، دانشگاه قمfa_IR
dc.citation.volume47
dc.citation.issue2
dc.citation.spage191
dc.citation.epage208


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد