ارائه الگوی برند شخصی نویسندگان کتابهای دانشگاهی در صنعت نشر ایران (مورد مطالعه: حوزه علم اطلاعات و دانششناسی)
(ندگان)پدیدآور
شاهپوری, صفورانوروزی, علیرضافهیمی فر, سپیده
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر برند شخصی نویسندگان کتابهای دانشگاهی در صنعت نشر ایران (مورد مطالعه حوزه علم اطلاعات و دانششناسی) و ارائه مدل مفهومی و ساختاری است. روش پژوهش: پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش پژوهش، پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، شامل 122 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد که به شیوة نمونهگیری تصادفی طبقهای انجام شد. در این پژوهش به منظور گردآوری دادهها از دو روش مطالعه اسنادی و پیمایشی استفاده شد.در روش پیمایشی نیز از پرسشنامه محققساختهای استفاده شد که با مطالعه مبانی نظری طراحی و میان دانشجویان توزیع شد. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ برای عوامل مؤثر بر برند شخصی نویسندگان مقدار 946/0 و برای عوامل مؤثر بر شایستگی فردی نویسندگان مقدار 921/0 به دست آمد. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و از نرمافزارهای اس.پی.اس.اس و اسمارت پی.ال.اس برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. یافتههای و نتیجه گیری: یافتهها نشان داد که معیارهای مؤثر بر برند شخصی نویسندگان به ترتیب اهمیت ضریب مسیر: مؤلفه فرهنگی (898/0)، تخصصی (875/0) و اجتماعی (620/0) است و معیارهای مؤثر بر شایستگی فردی نویسندگان به ترتیب اهمیت ضریب مسیر: مؤلفه مهارتها (898/0)، نگرش (886/0) و دانش (744/0) است. نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مؤلفههای فرهنگی، اجتماعی، و تخصصی مبتنی بر مؤلفههای شایستگی فردی نویسندگان است.
کلید واژگان
برند شخصی نویسندگان کتابهای دانشگاهی
صنعت نشر ایران
علم اطلاعات و دانششناسی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات؛ گروه علم اطلاعات و دانش ;شناسی؛ دانشکده مدیریت؛ دانشگاه تهران؛ تهران؛ ایراندانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی،دانشکده مدیریت،دانشگاه تهران،تهران،ایران
استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی،دانشکده مدیریت،دانشگاه تهران،تهران،ایران



