نقش سواد فناوری اطلاعات و ارتباط (ICTL) بر یادگیـری خود راهبر در سازمانهای دولتی
(ندگان)پدیدآور
نارنجی ثانی, فاطمهحجازی, سمانه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری خودراهبر انجام شده است. روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی و روش تحلیل مدلیابی معادلات ساختاری بوده است. جامعه آماری 1500 نفر از کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده 306 نفر تعیین شد. از پرسشنامههای سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات کاتز و مکلین(2007) با پایایی(97/0) و یادگیری خودراهبر ابیلی و مزاری(1393) با پایایی (93/0) استفاده شده است. یافته ها: تحلیل همبستگی نشان داد، سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات با یادگیری خودراهبر رابطه مثبت و معنیداری داشتهاند(01/0P واژگان کلیدی: سوادICT، یادگیری خودراهبر، کارکنان
کلید واژگان
سوادICTیادگیری خودراهبر
کارکنان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تهراندانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران



