ارزیابی عملکرد کتابخانه های دانشگاه رازی با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)
(ندگان)پدیدآور
مرادی, محمودویسی, خاطرهبهرامی نیا, سارا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش: هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی عملکرد کتابخانههای دانشگاه رازی با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)میباشد. همچنین در این پژوهش نقاط قوت و ضعف عملکرد کتابخانههای دانشگاه رازی تعیین میگردد. روششناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی- توصیفی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، کارکنان و کاربران کتابخانههای دانشگاه رازی میباشد. در این پژوهش از روش سرشماری و نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. همچنین دادههای پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی تک نمونهای و با استفاده از نرم افزار اس. پی . اس. اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد منظر مشتری بالاترین سطح توازن، و بعد از آن منظر مالی بهترین سطح توازن را داراست. دو منظر رشد و یادگیری و فرایندهای داخلی که مربوط به سطح عملکرد کارکنان کتابخانههای دانشگاه رازی است در پایینترین سطح عملکرد قرار دارند. نتیجهگیری: عملکرد کتابخانههای دانشگاه رازی در بُعد رشد و یادگیری و فرایندهای داخلی نامتوازن است، به این معنی که کتابخانههای دانشگاه رازی نتوانسته در ارائه خدمات و توانمندسازی کارکنان خود موفق و به صورت مطلوب عمل کند. اما، عملکرد کتابخانههای دانشگاه رازی از بُعد مالی متوازن و قابل قبول است، به این معنی که مدیران کتابخانههای دانشگاه رازی، منابع مالی کتابخانه را به شیوهای مناسب و مطلوب هزینه میکنند.
کلید واژگان
ارزیابی عملکرددانشگاه رازی
کتابخانه های دانشگاهی
مدل کارت امتیازی متوازن
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمیدانشجو
گروه علم اطلاعات و دانش شناسی- دانشگاه رازی



