نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزندیان, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorحسن زاده, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسجادیان, اکرم ساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:02:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:02:09Z
dc.date.available1399-08-01T19:02:09Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:02:09Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-23en_US
dc.date.submitted1396-03-02fa_IR
dc.identifier.citationزندیان, فاطمه, حسن زاده, محمد, سجادیان, اکرم سادات. (1398). تاثیر دیجیتال‌سازی مجموعه کتابخانه‌های دانشگاهی بر اثربخشی سازمانی. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 53(1), 1-1. doi: 10.22059/jlib.2018.233841.1218fa_IR
dc.identifier.issn1338-1026
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jlib.2018.233841.1218
dc.identifier.urihttps://jlib.ut.ac.ir/article_71302.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456573
dc.description.abstractهدف: هدف پژوهش بررسی سطح دیجیتال‌سازی کتابخانه‌های دانشگاهی و تاثیر آن بر اثربخشی سازمانی بر اساس مدل نظری کارکردهای چهارگانه‌ی ضروری نظام اجتماعی پارسونز است.<br /> روش: این پژوهش تحلیلی- کاربردی از نوع توصیفی و پیمایشی است و ابزار پژوهش چکلیست محقق ساخته است که به بررسی خط‌مشی کتابخانه، امکانات و خدمات دیجیتال، مجموع دیجیتال و قابلیت‌های جستجوی مجموعه کتابخانه می‌پردازد. پرسشنامه استاندارد برای سنجش اثربخشی سازمانی است. جامعه پژوهش شامل 12 کتابخانه دانشگاهی شهر تهران و 128 نفر از کتابداران این کتابخانه‌ها می‌باشد.<br /> یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که از نظر سطح دیجیتال سازی مجموعه کتابخانه‌های دانشگاهی 50 درصد «سطح متوسط» هستند، 33 درصد «سطح بالا» و 17 درصد «سطح پایین» هستند. به لحاظ آماری ارتباط معنادار مثبتی بین دیجیتال‌سازی کتابخانه‌های دانشگاهی و مولفه‌های اثربخشی سازمانی وجود دارد. دیجیتال‌سازی مجموعه به ترتیب اولویت بر مولفه‌های نوآوری، سلامت سازمانی، تعهد سازمانی و رضایت شغلی کتابداران بیشترین تاثیر را دارد. به لحاظ آماری بین کتابخانه‌های «سطح متوسط» و «سطح پایین» از نظر مولفه‌های نوآوری کتابداران و تعهد سازمانی تفاوت معناداری وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent809
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Academic librarianship and Information Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jlib.2018.233841.1218
dc.subjectدیجیتال‌سازیfa_IR
dc.subjectکتابخانه‌های دانشگاهیfa_IR
dc.subjectاثربخشی سازمانیfa_IR
dc.subjectمدل کارکردهای اجتماعی پارسونزfa_IR
dc.titleتاثیر دیجیتال‌سازی مجموعه کتابخانه‌های دانشگاهی بر اثربخشی سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرس، دکتری علوم کتابداری و اطلاع رسانیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد