دوره 43, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا) درسازمان کتابخانههای آستان قدس رضوی با تاکید بر مدیریت اطلاعات
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هدف: هدف از پژوهش حاضر آگاهی از وضعیت کنونی کاربرد فاوا به عنوان ابزاری برای مدیریت اطلاعات در سازمان کتابخانههای آستان قدس رضوی است. روش: این پژوهش کاربردی و از نوع پیمایشی – توصیفی میباشد. گردآوری دادههای مورد نیاز ...
-
دگرگونپذیریِ گاهشمارة دستنبشتهها
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هدف: در انجامة هر دستنبشته، گاهشمارهای وجود دارد که گویای زمان نگارش آن دستنبشته است. برخی از این گاهشمارهها بنا به دلایلی به گاهشمارة دیگر دگرگون میشوند، هدف از این مقاله شناساندن این ویژگی دگرگونپذیری در گاهشمارة ...
-
مشارکت ایران و مالزی در تولید علم: بررسی الگوی همتألیفی در وبگاه علوم
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان مشارکت و همکاری علمی دو کشور ایران و مالزی در تولید علم جهانی طی سالهای 1975 تا 2008 انجام گرفته است. روش: پژوهش حاضر به روش علم سنجی انجام گرفت و در آن به روند همکاری دو کشور در بازه ...
-
بررسی پژوهشهای رفتار اطلاعیابی در ایران: مطالعه کتابسنجی
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت مقالههای منتشرشده در زمینه رفتار اطلاعیابی در نشریات فارسی طی سالهای 1375 تا 1388 است. روش: این پژوهش با روش کتابسنجی و با ابزار سیاهه وارسی انجام شد. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد ...
-
رضایت شغلی کتابداران، مفهومی فراموش شده در مدیریت کتابخانهها با تأکید بر کتابخانههای دانشگاهی: پژوهشی در متون
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هدف: هدف از این پژوهش، بررسی مفهوم رضایت شغلی و اهمیت آن، نظریههای نیاز و رضایت شغلی، عوامل مؤثر بر رضایت شغلی، و همچنین اثرات مهم رضایت شغلی کتابداران میباشد. روش: این پژوهش به روش کتابخانهای (سندی) انجام گرفته است. ...
-
سنجش میزان هوش هیجانی کتابداران دانشکدههای دانشگاه تهران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هدف: پژوهش حاضر به بررسی میزان هوش هیجانی کتابداران کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه تهران میپردازد. روش: روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. جامعه این پژوهش کلیه کتابداران کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه تهران بودند که 60 ...
-
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران از پایگاه اطلاعرسانی تخصصی موجود در وبسایت دانشگاه تهران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هدف: پژوهش حاضر به بررسی میزان رضایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران از پایگاه اطلاعرسانی تخصصی موجود در وبسایت دانشگاه تهران می پردازد. روش: روش پژوهش از نوع پیمایشی است. برای گردآوری ...



