سنجش میزان هوش هیجانی کتابداران دانشکدههای دانشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
شعبانی, علیفدایی, دکتر غلامرضابشارت, دکتر محمد علینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر به بررسی میزان هوش هیجانی کتابداران کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه تهران میپردازد.
روش: روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. جامعه این پژوهش کلیه کتابداران کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه تهران بودند که 60 نفر کتابدار (42 نفر مرد و 18 زن ) به صورت سرشماری انتخاب شدند.
یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که میزان هوش هیجانی کتابداران و مولفههای آن شامل خودآگاهی، خود انگیزی، مدیریت خود، مهارت اجتماعی و آگاهی اجتماعی متوسط به بالا است. نتایج همچنین نشان داد بین کتابدارن دارای مدرک تحصیلی کتابدارای و کتابداران فاقد این مدرک در برخورداری از هوش هیجانی تفاوت معناداری وجود ندارد. اما، تفاوت معناداری بین کتابداران دانشکدههای دانشگاه تهران در برخورداری از هوش هیجانی وجود داشت .
کلید واژگان
دانشگاه تهرانکتابخانههای دانشکدهای
هوش هیجانی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran




