بررسی فقهی- حقوقی شرکتهای هرمی
(ندگان)پدیدآور
اسکینی, ربیعامهربخش, مهردادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پدیده بازاریابی شبکه ای که در آن واسطه های کاذب اقتصادی حذف می شوند، اساساً امری مفید است؛ لیکن شرکتهایی که در اصطلاح دسیسه های هرمی نام دارند از این عنوان سوء استفاده می کنند. در این شرکتها هیچ خبری از تولید، کالای مصرفی و کار مفید  نیست و تنها هرمهایی را تشکیل می دهند که در آنها پول افرادی که در سطوح پائین تر هرم قرار دارند به جیب شرکت و افرادی معدود می رود که در راس هرم قرار می گیرند. شرکتهای هرمی به سه دسته تقسیم می شوند: شرکتهای جذب سرمایه، شرکتهای سرپوش محصولی و شرکتهایی که در آنها هیچ محصول یا خدماتی ارائه نمی شود. در هر کشوری که قانونی در این زمینه مصوب شده، همگی دال بر جرم  بودن این گونه فعالیتها است.
کلید واژگان
اکل مال به باطلبازاریابی شبکه ای
دسیسه هرمی
قاعده لاضرر
قاعده نفی غرر.
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، سازمان انرژی اتمی ایراندانشگاه تربیت معلم تهران، دانشجوی دکتری
شاپا
2588-56182588-6622




