نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهادی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorطالبی نجف‌آبادی, عبدالحسینfa_IR
dc.contributor.authorکمالی کرمانی, نرجسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T18:44:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T18:44:40Z
dc.date.available1399-08-01T18:44:40Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T18:44:40Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-24en_US
dc.date.submitted1397-06-02fa_IR
dc.identifier.citationفرهادی, زهرا, طالبی نجف‌آبادی, عبدالحسین, کمالی کرمانی, نرجس. (1398). ارتباط ارزشی بیش اعتمادی مدیریت با تأکید بر نقش میانجی چسبندگی هزینه‌ها. حسابداری مدیریت, 12(43), 105-116.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5938
dc.identifier.issn2322-1321
dc.identifier.urihttp://jma.srbiau.ac.ir/article_14899.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/455327
dc.description.abstractبیش اعتمادی مدیریت ازجمله مهم‌ترین شاخصه‌های مدیران است که بر سیاست‌های مالی شرکت تأثیر می‌گذارد. هنگام کاهش فروش، مدیران بیش اعتماد، به توانایی‌های خود برای بازگرداندن فروش به سطح قبلی، اعتماد بیش‌ازحد دارند و تمایل به برآورد بیش‌ازحد فروش خواهند داشت، درنتیجه باعث افزایش چسبندگی هزینه‌ها خواهند شد. این در حالی است که چسبندگی هزینه‌ها با دست‌کاری فرآیند طبیعی و مورد انتظار هزینه‌ها، می‌تواند محتوای اطلاعاتی آنان را تحت تأثیر قرار دهد. لذا بیش اعتمادی مدیریت از طریق تأثیرگذاری بر چسبندگی هزینه‌ها، می‌تواند ارتباط ارزشی را نیز متأثر سازد. این پژوهش از نوع علّی، پس رویدادی و کاربردی است. نتیجه فرضیه اول در طی سال‌ها 1385 الی 1395 نشان داد که بین بیش اعتمادی و چسبندگی هزینه‌ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتیجه فرضیه دوم نشان داد که بین بیش اعتمادی و ارتباط ارزشی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. اما فرضیه سوم این پژوهش مبنی بر تأثیر بیش اعتمادی از طریق چسبندگی هزینه‌ها، بر ارتباط ارزشی تأیید نگردید.fa_IR
dc.format.extent623
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتfa_IR
dc.publisherIslamic azad universityen_US
dc.relation.ispartofحسابداری مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofManagement Accountingen_US
dc.subjectارتباط ارزشیfa_IR
dc.subjectچسبندگی هزینه‌هاfa_IR
dc.subjectبیش اعتمادی مدیریتfa_IR
dc.subjectقیمت سهامfa_IR
dc.titleارتباط ارزشی بیش اعتمادی مدیریت با تأکید بر نقش میانجی چسبندگی هزینه‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمربی، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue43
dc.citation.spage105
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد