ارتباط ارزشی بیش اعتمادی مدیریت با تأکید بر نقش میانجی چسبندگی هزینهها
(ندگان)پدیدآور
فرهادی, زهراطالبی نجفآبادی, عبدالحسینکمالی کرمانی, نرجسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بیش اعتمادی مدیریت ازجمله مهمترین شاخصههای مدیران است که بر سیاستهای مالی شرکت تأثیر میگذارد. هنگام کاهش فروش، مدیران بیش اعتماد، به تواناییهای خود برای بازگرداندن فروش به سطح قبلی، اعتماد بیشازحد دارند و تمایل به برآورد بیشازحد فروش خواهند داشت، درنتیجه باعث افزایش چسبندگی هزینهها خواهند شد. این در حالی است که چسبندگی هزینهها با دستکاری فرآیند طبیعی و مورد انتظار هزینهها، میتواند محتوای اطلاعاتی آنان را تحت تأثیر قرار دهد. لذا بیش اعتمادی مدیریت از طریق تأثیرگذاری بر چسبندگی هزینهها، میتواند ارتباط ارزشی را نیز متأثر سازد. این پژوهش از نوع علّی، پس رویدادی و کاربردی است. نتیجه فرضیه اول در طی سالها 1385 الی 1395 نشان داد که بین بیش اعتمادی و چسبندگی هزینهها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتیجه فرضیه دوم نشان داد که بین بیش اعتمادی و ارتباط ارزشی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. اما فرضیه سوم این پژوهش مبنی بر تأثیر بیش اعتمادی از طریق چسبندگی هزینهها، بر ارتباط ارزشی تأیید نگردید.
کلید واژگان
ارتباط ارزشیچسبندگی هزینهها
بیش اعتمادی مدیریت
قیمت سهام
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتIslamic azad university
سازمان پدید آورنده
استادیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.استادیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.
مربی، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.
شاپا
2228-59382322-1321




