مقایسه اولویت بندی راهکارهای موضوعی- محتوایی و انگیزشی-ساختاری آموزش اخلاق حرفه ای حسابداری به دانش آموزان و دانشجویان رشته حسابداری از دیدگاه دبیران هنرستان و استادان دانشگاه
(ندگان)پدیدآور
فرزین, فرشیدهبنیطالبی دهکردی, بهارهبخشینژاد, محمودنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اینپژوهشباهدف مقایسه اولویت بندی راهکارهای موضوعی- محتوایی و انگیزشی-ساختاری آموزش اخلاق حرفه ای حسابداری به دانش آموزان و دانشجویان رشته حسابداری از دیدگاه دبیران هنرستان و استادان دانشگاه در هنرستانهای فنی و حرفه ای ودانشگاه ها با استفاده از تحلیل عاملی انجامشد.جامعه آماری شامل 2 گروه دبیران رشته حسابداری هنرستانهای فنی و حرفهای و اساتید رشته حسابداری که در دانشگاههای استان چهارمحال و بختیاری تدریس میکنند، است.ابزار مورداستفاده در تحلیلعاملتأییدی نرمافزار LISREL است. بر اساس نتایج مشخصشده، در زمینه راهکارهای محتوایی- موضوعی مفاهیم صداقت و ارزشهای اخلاقی اجتماعی و اصول اخلاق اسلامی دارای بالاترین اولویت هستند و اصول حرفهای اخلاق متناسب بافرهنگ هر کشور و رابطه اخلاق میان کارکنان در اولویتهای بعدی قرار دارند. در خصوص راهکارهای انگیزشی-ساختاری مقایسه دو گروه نشان میدهد که بالاترین اولویت ازنظر دبیران هنرستان و اساتید دانشگاه آموزش اصول اخلاق حرفهای بهصورت یک درس مستقل و گنجاندن اصول اخلاقی در سرفصل دروس دیگر است.
کلید واژگان
اخلاق حرفهای حسابداریراهکارهای «موضوعی- محتوایی
راهکارهای انگیزشی - ساختاری»
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2016-07-221395-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتIslamic azad university
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، ایرانعضو هیئت علمی گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، ایران
عضو هیئت علمی گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، ایران
شاپا
2228-59382322-1321




