• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حسابداری مدیریت
    • دوره 8, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حسابداری مدیریت
    • دوره 8, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تخصیص هزینه‌های تبلیغاتی با سه رویکرد تخصیص متناسب هزینه، مدل ارزش شپلیو تکنیک‌های مرکز گرا در نظریه بازی‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    شیخ, رضاسیفی, حوریا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    563.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تبلیغات در جامعه کنونی، به عنوان یکی از عوامل موثر در فروش و عرضه محصولات محسوب می شود. لزوم استفاده از تبلیغات و روند رو به رشد هزینه‌های ناشی از آن موجب شده تا بسیاری از سازمان‌ها به فعالیت‌های مشارکتی روی آورند، اما نارضایتی مشارکت کنندگان در خصوص نحوه تخصیص هزینه‌ها در یک بازی رقابتی، مشکلی است که بسیاری از سازمان ها با آن درگیر هستند. متدهای مختلفی در زمینه تخصیص هزینه معرفی شده است که در این میان می‌توان به متد بازی تعاونی در پروژه‌های جمعی اشاره کرد. در این پژوهش براینخستین بار در پاسخ به سوال "چگونهمیتوانازطریقنظریهبازی‌ها،تخصیصهزینههایتبلیغاتیرابهصورتعادلانهوبهشیوهبرد -بردانجامداد؟" متد ارزش شپلی1 و تکنیکهای مرکز گرا2به عنوان مفاهیم تخصیص عادلانه‌ی هزینه بین مشارکت کنندگان در یک پروژه تبلیغاتی استفاده شده و نتایج حاصله نشان دهنده کارائی متدهای بکارگرفته شده نسبت به متد‌های پیشین تخصیص هزینه است.
    کلید واژگان
    تخصیص هزینه
    نظریه بازی
    بازی تعاونی
    روش ارزش شپلی
    روش نئوکلئوس

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    Islamic azad university
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه صنعتی شاهرود
    دانشجوی کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه صنعتی شاهرود

    شاپا
    2228-5938
    2322-1321
    URI
    http://jma.srbiau.ac.ir/article_6508.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/455179

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب