• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر استراتژی رهبری هزینه بر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی (مطالعه موردی :شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران)

    (ندگان)پدیدآور
    اسماعیلی شهمیرزادی, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    569.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله حاضر به بررسی تاثیر استراتژی رهبری هزینه بر  افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایران با استفاده از مدل مایکل پورتر و مثلث بقائ محصول می پردازد و در این راستا ، پس از بررسی تاثیر هر یک از استراتژیهای رهبری هزینه، تمایز و تمرکز را به عنوان متغیرهای مستقل و متغیر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران را به عنوان متغیر وابسته در نظر می گیرد و سپس با توجه به تاثیر گذاری بیشتر استراتژی رهبری هزینه بر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی نسبت به اولویت بندی و رتبه بندی هر یک از عناصر تاثیر گذار بر استراتژی رهبری هزینه پرداخته شد تا بر اساس آن بتوان به بهترین نحو از منابع محدود سازمان با توجه به میزان تاثیر و اهمیت هر یک از عناصر بهره جست تا بیشترین ارزش افزوده برای سازمان حاصل گردد . نتایج تحقیق حاضر که با تجزیه و تحلیل 30 نمونه تصادفی (مستخرج از جامعه آماری شامل 300 مدیر و سرپرست و 400 کارشناس) از پرسشنامه شامل طیف پنج گزینه ای لیکرت با بهره گیری از نرم افزار SPSS حاصل شد نشان می دهد که اولاً، ضریب پایایی پرسشنامه براساس ضریب آماری آلفای کرون باخ عدد 0.918 و با اعتماد بالا بدست آمد در ثانی تأثیر استراتژی رهبری هزینه نسبت به دو استراتژی تمایز و تمرکز بر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بیشتر می باشد. لذا توجه خاص محقق را نسبت به بررسی دقیق این استراتژی می طلبید. نهایتاً سعی بر آن شده است تا با تمرکز بر چگونگی اجرای این استراتژی ارزش آفرینی مناسبی جهت توسعه مدیریت کسب و کار فراهم آید.
    کلید واژگان
    استراتژی رهبری هزینه، صادرات محصولات پتروشیمی
    مقیاس لیکرت

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2013-12-22
    1392-10-01
    ناشر
    انجمن حسابداری مدیریت ایران
    Iranian Management Acounting Association
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایروان، ارمنستان

    شاپا
    2322-5785
    URI
    http://jmaak.srbiau.ac.ir/article_7524.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/454591

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب