مرور دوره 21, شماره 3 بر اساس عنوان

  • بررسی اثر درآمدهای نفتی بر فرآیند مدیریت اقتصادی کشور (83-1353) 

    فرهنگی, علی اکبر؛ شیرکوند, سعید (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-06-21)
    بررسی اثر درآمدهای نفتی بر فرآیند مدیریت اقتصادی کشور موضوع این مقاله می‌باشد. هر چند اثر درآمدهای نفتی بر حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از سوی صاحب‌نظران مورد بررسی قرار گرفته است مباحثی تحت عنوان دولت ...

  • رهبری تحول آفرین و فرهنگ سازمانی (مطالعه موردی در وزارت رفاه و تامین اجتماعی) 

    جعفری, حسن عابدی؛ آغاز, عسل (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-06-21)
    توسعه‏های اخیر در نظریه‌های رهبری، از نظریه‌های رهبری کاریزماتیک که رهبر را موجودی غیرمعمولی فرض می‏کرد و پیروان را وابسته به رهبری می‏دانست به سمت تئوری‌های نئوکاریزماتیک و رهبری تحول آفرین که به توسعه و توانمندسازی پیروان ...

  • طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه‌ای- سخت افزار 

    پور, طهمورث حسنقلی؛ صارمی, محمود؛ پور, مجید اسماعیل (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-06-21)
    شناخت رفتار خرید خریداران سازمانی برای هر بازاریاب سازمانی و هم‌چنین محققین حوزه بازاریابی بسیار ضروری است‌. هدف اصلی این تحقیق‌، تجزیه و تحلیل رفتار خرید سازمانی است و آن‌که سازمان‌ها در خرید محصولات رایانه‏ای چه فرایندی ...

  • طراحی و ساخت مقیاس مجموع نمرات لیکرت با رویکرد پژوهشی در مدیریت 

    سلیمی, مجید؛ شهبازمرادی, سعید؛ بامدادصوفی, جهانیار (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-06-21)
    تهیه پرسشنامه و سایر ابزارهای سنجش، نقش مهمی در پژوهش‌های علوم اجتماعی، مدیریت و علوم رفتاری ایفا می‌نمایند. مقیاس و پرسشنامه از جمله ابزارهای سنجش هستند که گاه مترادف و یکسان در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه اصطلاحات مقیاس و ...

  • مشروعیت کارآفرینی به عنوان یک حوزه علمی نو ظهور 

    الیاسی, قنبر محمدی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-06-21)
    هر حوزه علمی نوظهوری با موضوع مشروعیت علمی مواجه می‌باشد و کارآفرینی نیز به‌عنوان یک حوزه علمی نوظهور از این قاعده مستثنی نیست و در وضعیت گذار از مرحله مشروعیت قرار دارد. در این نوشتار کارآفرینی به‌عنوان یک حوزه علمی نوظهور ...

  • مطالعه تطبیقی اجزای تدوین بیانیه ماموریت شرکت‏های فناوری اطلاعات داخلی و خارجی 

    ناصحی‏فر, وحید؛ پورحسینی, سید جواد (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2008-06-21)
    یکی از محبوب‏ترین ابزارهای مدیریت استراتژیک، بیانیه ماموریت است که البته به‌رغم این محبوبیت مورد انتقادهای زیادی هم قرار گرفته است. در جهت بهبود فهم خود از ارزش استراتژیک بیانیه ماموریت و همچنین به‏منظور ارایه رهنمودهای ...