دوره 19, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • توسعه استراتژی مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی 

    نژاد, احمد جعفر؛ صفری, حسین (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2006-08-23)
    مدیریت زنجیره تأمین عبارتست از ایجاد یک هماهنگی کارا بین تمامی سازمان‌های موجود در زنجیره یه‌منظور فراهم‌سازی محصولات و خدمات موردنیاز مشتریان نهایی.در حال حاضر مفهوم جدیدی از ترکیب دو موضوع کسب و کار الکترونیکی و مدیریتی ...

  • بررسی نقش قابلیت یادگیری بازار در خلق محصولات نوآورانه 

    منتظر, غلامعلی؛ بخت, نرجس ناصر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2006-08-23)
    کسب مزیت رقابتی، از مباحث چالش‌برانگیز در دنیای رقابتی امروز است و محققان بسیاری این موضوع را مطالعه و بررسی کرده‌اند. نتیجه این تحقیق‌ها، بنیان سازمان‌های بازار راهبر را شکل داده است. سازمان‌های بازار راهبر، مشتری و بازار ...

  • بررسی رابطه صفات شخصیتی و انگیزشی مدیران با ارزیابی آنان از میزان موفقیت‌شان در سازمان‌های دولتی شهر کرمان 

    متقی, محمد حسین؛ فر, ملیکه بهشتی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2006-08-23)
    با شناخت صفات شخصی مدیران موفق، ترسیم الگوی موفقیت در جامعه امکان پذیر گشته و صفات معینی که به رفتارهای مطلوب در سازمان منجر می‌شود، مشخص می‌شود. در این پژوهش از روش همبستگی و همچنین جامعه آماری که شامل کلیه مدیران ...

  • کاربرد تکنیک شبکه عصبی برای ارزیابی روابط بین خریدار وفروشنده 

    شیرازی, محمودآقا حسینعلی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2006-08-23)
    هر چند در حال حاضر جذابیت مباحث مفهومی در مباحث مربوط به مدیریت و بازاریابی به‌خوبی قابل درک است، اما تلاش برای تعیین عوامل مؤثر بر کیفیت روابط به‌خاطر پیچیدگی در عوامل پایه‌ای و مشکل به‌هم پیوستگی این عوامل چالش‌انگیز ...

  • مدل مرجع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دانشگاه های ایران 

    احمدی, علیرضا علی؛ فتحیان, محمد؛ سلطانی, فرزاد (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2006-08-23)
    امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها، استفاده از امکانات و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌منظور یکپارچه سازی اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی در سطح سازمان و افزایش بهره‌وری در کلیه سطوح است. به‌ این منظور مدل‌ها، ...

  • طراحی و تدوین الگوی تغییرات در بنادر تجاری کشور، قبل از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی 

    شجاعی, منوچهر؛ عزیزآبادی, ابراهیم (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2006-08-23)
    بخش خدمات و تجارت مربوط به آن در اقتصاد حمل و نقل دریایی کشور به دلیل تأثیری که می‌تواند در فرآیند تولید، افزایش اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید داشته‌باشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از سوی دیگر، به لحاظ دسترسی کشور ...