تحلیل ساختار صنعت خدمات مشاورهی مهندسی در ایران براساس مدل رقابتی پورتر
(ندگان)پدیدآور
سلطانی, زهرهبخشیانی, عباسمفید, مسعود
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این نوشتار صنعت خدمات مشاورهی مهندسی که در برگیرندهی مجموعهی شرکتهای مهندسی مشاور در تمام رشتههای تخصصی است، بهمنزلهی یکی از زیر شاخههای صنعت احداث از منظر سوددهی مورد بررسی قرارگرفته است. در این پژوهش از مدل رقابتی مایکل پورتر ــٓاستراتژیست و محقق معروف در زمینهی استراتژیٓــ بهعنوان ابزار این تحلیل استفاده و اطلاعات موردنیاز از طریق مصاحبهی حضوری با مدیران شرکتهای مهندسی مشاور جمعآوری شده است. در مرحلهی بعدی با توجه به اطلاعات حاصل از تحلیل ساختاری صنعت، دورهیی که این صنعت در آن به سر میبرد براساس نمودار چرخهی عمر محصول صنایع تخمین زده شده و راهکاری مناسب با آن برای شرکتهای فعال در این صنعت در راستای سودآوری بیشتر پیشنهاد شده است. این پژوهش در راستای اهمیت بهکارگیری مدیریت علمی در صنعت احداث انجام شده است.
کلید واژگان
صنعت خدمات مشاورهی مهندسیاستراتژی
سودآوری
مدل رقابتی پورتر
چرخهی عمر محصول صنایع
و صنعت احداث
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-04-201391-02-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکدهی مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتدانشکدهی مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف
دانشکدهی مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف
شاپا
2676-47682676-4776



