کاربرد شبکهی عصبی مصنوعی در مدلهای انتخاب وسیله
(ندگان)پدیدآور
فراست, مرضیهکرمانشاه, محمدنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مسئلهی آلودگی هوا در محدودهی مرکزی شهرها همواره مورد توجه برنامهریزان شهری بوده است. یکی از روشهای مدیریتی بهمنظور کاهش آلودگی هوا در این محدوده، اخذ عوارض ورودِ وسایل نقلیه به این محدوده است. سیاست قیمتگذاری در محدودهی مرکزی شهر تهران موضوع مورد بررسیِ این پژوهش است. هدف از این پژوهش آگاهی از نحوهی تغییر سهم وسایل نقلیهی مختلف (شخصی، تاکسی، اتوبوس و مترو) بهازاء قیمتهای مختلف ورود به این محدوده با استفاده از مدلهای شبکهی عصبی مصنوعی است. از دیگر اهداف این پژوهش، مقایسهی مدلهای لوجیت (که در پژوهشهای انجام شدهی قبلی بهکار گرفته شده) با شبکهی عصبی بوده است. برای انجام این مقایسه در شرایطی کاملاً یکسان و برابر، از آمار استفادهشده در پژوهشهای پیشین استفاده شده است.
کلید واژگان
مدلهای انتخاب وسیلهشبکههای عصبی
مدلهای لوجیت
سیاست قیمتگذاری
شماره نشریه
511تاریخ نشر
2009-12-221388-10-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریفدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف
شاپا
2676-47682676-4776




