| dc.contributor.author | افراز حبیبی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی, محمد تقی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T12:36:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T12:37:12Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T12:36:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T12:37:12Z | |
| dc.date.issued | 2013-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-04-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-01-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | افراز حبیبی, مریم, احمدی, محمد تقی. (1392). تعیین بار نهایی گسیختگی پلهای سنگی قوسی به کمک مدل رفتاری مناسب مصالح. مهندسی عمران, 229(3), 3-9. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-4768 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4776 | |
| dc.identifier.uri | http://sjce.journals.sharif.edu/article_723.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/452422 | |
| dc.description.abstract | در سالهای اخیر، مدلسازی مناسب پلهای قوسی سنگی بهدلیل نقش مهم آنها در سیستم ریلی کشورمان بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. در این نوشتار، بهمنظور بررسی بار نهایی گسیختگی این پلها، از مدل المان محدود سهبعدی استفاده و سیستم به ۲ بخش: قوس باربر و خاکریز تقسیم شده است. مدلهای رفتاری مناسب خاک و سنگ براساس مدلهای اصطکاکی خمیری همراه با سطوح تماس اصطکاکی بین بلوکهای بنایی که سختی افزایندهدارند، نیاز مبرم به شناسایی دارند. همچنین نقش دیوارهای پیشانی بهمنزلهی قید تغییرمکان افقی خاکریز روی پل در بهبود مکانیسم گسیختگی پل نباید نادیده گرفته شود. بهمنظور صحتسنجی مدل پیشنهادی، پل پرستوود با نرمافزار المان محدود مدل شده و فقط ۱٫۳ درصد خطا در مقدار بار نهایی تجربی آن نتیجه شده است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی شریف | fa_IR |
| dc.publisher | Sharif University of Technology | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Sharif Journal of Civil Engineering | en_US |
| dc.subject | پل سنگی قوسی | fa_IR |
| dc.subject | المان سطح تماس | fa_IR |
| dc.subject | بار نهایی | fa_IR |
| dc.title | تعیین بار نهایی گسیختگی پلهای سنگی قوسی به کمک مدل رفتاری مناسب مصالح | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکدهی مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکدهی مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.citation.volume | 229 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 3 | |
| dc.citation.epage | 9 | |