آثار مستقل و ترکیبی سیاستهای قیمتگذاری تراکم و بهبود سیستم اتوبوسرانی در استفاده از خودروی شخصی در سفرهای شغلی به محدودۀ زوج -فرد تهران
(ندگان)پدیدآور
سیدابریشمی, سیداحسانممدوحی, امیررضافوری, حمیدرضانوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر، سیاست قیمتگذاری تراکم با عوارض متغیر نسبت به وقت از روز، بهعنوان سیاست مدیریتی دفعی و بهبود سیستم اتوبوسرانی از طریق اعمال دو سیاست کاهش زمان سفر اتوبوس و کاهش فاصلهی ایستگاه اتوبوس تا محل کار، بهعنوان سیاستهای تشویقی بررسی شدهاند. با استفاده از رجحان بیان شده، ۲۳۱ نفر از شاغلان محدودهی زوج ـ فرد شهر تهران نسبت به سیاستهای موردنظر، مدل لوجیت آشیانهیی انتخاب وسیلهی سفر ساخته و اثرات مستقل و ترکیبی سیاستها برآورد شده است. نتایج نشان دادهاند که سیاست قیمتگذاری تراکم در ساعات ۳۰:۶ تا ۹ صبح، اگر بهصورت ترکیبی با سیاست کاهش فاصلهی ایستگاه اتوبوس تا محل کار اعمال شود، میتواند تا ۰٫۴۹ سهم گزینهی خودروی شخصی در ساعات مذکور را کاهش دهد. همچنین میتوان به سیاستهای پیشنهادی پژوهش حاضر بهعنوان جایگزینی برای طرح زوج ـ فرد شهر تهران توجه کرد.
کلید واژگان
قیمتگذاری تراکمبهبود سیستم اتوبوسرانی
انتخاب وسیلهی سفر
آزمایش رجحان بیان شده
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرسدانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
2676-47682676-4776




