اثر تراکم خاک در رانش دینامیکی وارد بر کولهی پلهای یکسره و مجزا
(ندگان)پدیدآور
میرمحمدحسینی, سیدمجدالدینخطیبی, فاطمهنوع مدرک
Textیادداشت فنی
زبان مدرک
فارسیچکیده
حذف مفاصل انبساطی و بالشتکها در محل اتصال عرشه و کولهی پل، به منزلهی یک مزیت قابل توجه از دو منظر اقتصادی و اجرایی، ساخت پلهای یکسره را بسیار متداول کرده است. در این نوشتار، برای تعیین رانش خاک وارد بر کولهی پل، از مدلسازی عددی با نرمافزار FLAC استفاده شده است. رانش خاک پشت کولهی پلهای یکسره، تحت سربار سیکلی ترافیک، در تراکمهای مختلف بهدست آمده و با رانش وارد برکولهی پلهای متداول )پلهای با بالشتکهای ارتجاعی در محل اتصال عرشه به کوله، که در این نوشتار پلهای مجزا نامیده شدهاند( مقایسه شده است. نتایج تحلیل عددی با نتایج یک تحلیل آزمایشگاهی مقایسه و اعتبارسنجی شده است. بررسی اثر میزان تراکم خاک در رانش سیکلی، مبین تفاوت قابل ملاحظه در توزیع و مقدار رانش بین پلهای یکسره و مجزاست.
کلید واژگان
کولهی یکسرهکولهی مجزا
رانش خاک
سربار سیکلی
مدل عددی
پلهای یکسره
تراکم
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی امیرکبیردانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
شاپا
2676-47682676-4776




