دوره 4, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • چکیده های انگلیسی 

    پدیدآور نامشخص (دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2013-02-19)

  • تحلیل جامعه‌شناسانة هویت ملی و مؤلفه‌های آن در فیلم‌های بهرام بیضایی 

    معقولی, نادیا؛ شیخ مهدی, علی؛ قبادی, حسینعلی (دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2013-02-19)
    از مشخصه‌های بارز سینمای معترضِ موج نو در سال‌های پیش از انقلاب، بیان هویت ملی در اعتراض به بحران هویت است. مسئلة پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های هویت ملی و بحران هویت در آثار منتخب بهرام بیضایی، از فیلمسازان شاخص ...

  • پیوستگی دوسویه نمایش های سنتی ایران با جامعه ایرانی 

    کوچک زاده, رضا (دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2013-02-19)
    با نگاهی به مسیر شکلگیری نمایش در کشورهای شرقی ، درمی یابیم که نه تنها فاصله ای میان آ نها و زندگی جاریمردمان نبوده بلکه نمایش مرحله یا بخش مهمی از زندگی ساکنان شرق را می ساخته است. در این نوشته، دو گونةمهم ...

  • بررسی نقش‌های جنس‌گرایانه دردو نمایشنامۀ خواب در فنجان خالی و شکلک اثر نغمه ثمینی بر اساس نظریۀ کنش متقابل نمادین 

    زاهدی, فریندخت؛ نصرتی, رفیق؛ نجیبی, آذر (دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2013-02-19)
    این مقاله در پاسخ به این پرسش نوشته شده است که زن‌های نمایش‌نامه‌های نغمه ثمینی از کدام دسته زنا‌ن‌اند؟ اگر بازنمود زنان را به طور کلی به سه دستۀ مدرن، سنتی، و در حال گذار تعریف کنیم به کدام یک از این گونه‌ها تعلق می‌گیرند؟ ...

  • رابطة میزان توانمندی و نوع مناسبات جنسیتی شخصیت اصلی زن در رمان تهران مخوف (مرتضی مشفق کاظمی) 

    علیاری, شمسی؛ نوحی طهرانی, لیلا (دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2013-02-19)
    هدف این پژوهش بررسی روند شخصیت‌پردازی شخصیت اصلی زن در رمان تهران مخوف و تعیین منطقی یا غیرمنطقی بودن این روند است. در بخش اول، میزان توانمندی شخصیت را، مطابق با معیارهای توانمندسازی زنان، با توجه به چهار فاکتور ...

  • ویژگی‌های اجتماعی مخاطبان نقاشی مدرن و مردم‌پسند در ایران 

    راودراد, اعظم؛ شایگان گهر, خشایار (دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2013-02-19)
    مقاله‌ پیش رو، برگرفته از تحقیقی میدانی در حوزه‌ مخاطبان نقاشی مدرن و عامه‌پسند ایرانی‌ است که به مسئله‌ تفاوت یا عدم تفاوت ویژگی‌های فردی، اجتماعی و ذائقه‌ هنریِ مخاطبان نقاشیِ مدرن از یک سو و مخاطبان نقاشی‌های عامه‌پسند ...

  • صفحات آغازین 

    پدیدآور نامشخص (دانشکده علوم اجتماعیTehran University, Faculty of Social Science, 2013-02-19)