| dc.contributor.author | معصوم, دکتر حسین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T01:35:00Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T01:35:01Z |  | 
| dc.date.available | 1399-08-01T01:35:00Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-10-22T01:35:01Z |  | 
| dc.date.issued | 2005-10-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1384-08-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | معصوم, دکتر حسین. (1384). مفهوم دیالکتیک در فلسفه افلاطون. مجله علمی " فلسفه دین ", 1(3) | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-7063 |  | 
| dc.identifier.issn | 2423-6233 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jpht.ut.ac.ir/article_14156.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/450724 |  | 
| dc.description.abstract | دیالکتیک از نظر لغوی به معنای فن مباحثه و از نظر فلسفی دارای معانی مختلفی است ، مانند دیالکتیک زنون،دیالکتیک سوفسطاییان،دیالکتیک سقراط،دیالکتیک افلاطون و...
به نظر افلاطون یکی از ویژگیهای دیالکتیک این است که آن، مخرب فرضیات است . حال سوال این است که تخریب فرضیه یعنی چه؟
دیالکتیک دو مرحله دارد :
1- دیالکتیک صعودی 2- دیالکتیک نزولی
آیا انسان،فطرتاً مطلق خواه است ؟
این مقاله به بحث و بررسی مسایل فوق می پردازد . | fa_IR | 
| dc.format.extent | 318 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پردیس فارابی دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مجله علمی " فلسفه دین " | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Philosophy of Religion | en_US | 
| dc.subject | افلاطون | fa_IR | 
| dc.subject | دیالکتیک | fa_IR | 
| dc.subject | صورت اعلی | fa_IR | 
| dc.subject | فلسفه افلاطون | fa_IR | 
| dc.subject | مطلق | fa_IR | 
| dc.title | مفهوم دیالکتیک در فلسفه افلاطون | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 1 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  |