کیفیت زندگی و مصرف کالاهای فرهنگی (مورد مطالعه: شهروندان استان گلستان)
(ندگان)پدیدآور
خوش فر, غلامرضاگیلک حکیم آبادی, محمدتقیزارعی, مهدیهنوع مدرک
Textpersian
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، شناسایی رابطه بین میزان مصرف کالاهای فرهنگی با سطح کیفیت زندگی شهروندان استان گلستان بودهاست. جامعه آماری این پژوهش را همه شهروندان ساکن در شهرهای استان گلستان در سال 1392 تشکیل میدهند که طبق اطلاعات و آمار ارائه شده، تعداد آنان برابر با 1118660 نفر بودهاست که از آن میان 400 نفر با استفاده از فرمول منطقی کوکران به عنوان نمونه آماری تعیین شده و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. برای انتخاب نمونهها از روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم استفاده شد. برای توصیف و تحلیل دادهها از تکنیکهای موجود در آمار توصیفی و استنباطی متناسب با سطح سنجش متغیرها استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین مصرف کالاهای سمعی و بصری و مکتوب با کیفیت زندگی رابطه وجود دارد. همچنین در تحلیل رگرسیونی مشخص شد که دو بعد از متغیر مستقل اصلی تحقیق، یعنی مصرف کالاهای مکتوب و مصرف کالاهای مذهبی، و نیز دو متغیر مستقلزمینهای، یعنی سطح تحصیلات و سن، بر کیفیت زندگی تأثیر میگذارند.
کلید واژگان
کیفیت زندگیمصرف کالاهای فرهنگی
کالاهای مکتوب
کالاهای مذهبی
استان گلستان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01
ناشر
دانشگاه پیام نورشاپا
2383-41612538-5607




